عراقچی در دیدار نماینده آلمان: دوران «خویشتنداری» ایران به پایان رسیده است

عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران، روز پنج‌شنبه در دیدار با ینس پلوتنر، مدیرکل سیاسی وزارت خارجه آلمان، خواستار اجرای تعهدات کشورهای باقی مانده در برجام شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فارس، آقای عراقچی در این دیدار که در تهران انجام شده است به طرف اروپایی هشدار داده که دوران «خویشتنداری» ایران به پایان رسیده و ضرورت دارد کشورهایی که همچنان در برجام مانده‌اند به تعهدات خود در رابطه با این توافق عمل کنند.

این گزارش می‌گوید که آقای پلوتنر نیز بر تعهد کشورش نسبت به برجام تاکید کرد و گفته که «کشورهای اروپایی به تلاش‌ها و مشورت‌های خود برای تامین خواسته‌های ایران و حفظ برجام ادامه خواهند داد».

روز پنج‌شنبه میشائیل برشتولد، سفیر آلمان در تهران، نیز عکس سه‌نفره‌ای از خود، عباس عراقچی و ینس پلوتنر در صفحه توئیتر خود منتشر کرد و نوشت: «زمان دیپلماسی».

آلمان همراه با دو قدرت دیگر اروپایی امضاکننده برجام، بریتانیا و فرانسه، تلاش می‌کند که توافق هسته‌ای با ایران همچنان حفظ شود. ایران که با خروج آمریکا از برجام تحت تحریم‌های شدید ایالات متحده قرار گرفته است، می‌گوید که قدرت‌های اروپایی به تعهدات خود در رابطه با برجام عمل نکرده‌اند.