ویدا موحد، اولین «دختر خیابان انقلاب»، آزاد شد

وکیل ویدا موحد، اولین دختر خیابان انقلاب، روز دوشنبه خبر داد که موکلش پس از کاهش حکم زندان و «با اعطای مرخصی الباقی مدت حبس»، روز یکشنبه آزاد شده است.

به گفته پیام درفشان، مسئولین زندان اعلام کرده‌اند که «بر اساس تصمیم و صدور دستور مسئولین» با «تقلیل مجازات» خانم موحد موافقت شده و «همچنین با اعطای مرخصی الباقی مدت حبس نیز مورد بخشش قرار گرفته است».

آقای درفشان روز یکشنبه ۲۵ فروردین خبر داده بود خانم موحد به یکسال زندان محکوم شده و در زندان شهر ری زندانی است.

به گفته آقای درفشان، ویدا موحد برای دومین بار روز هفتم آبان پارسال نیز «بالای گنبد فیروزه‌ای میدان انقلاب رفته و تعدادی بادکنک رنگی در دست داشته» است که پس از آن بار دیگر بازداشت شد.

پیش از این تصاویر و ویدئوهایی از دختر بادکنک به دست که به نظر می‌رسید برای اعتراض به حجاب اجباری روی بلندی رفته است در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد اما هویت او نامعلوم بود.

براساس گزارش‌ها، وی نخستین بار روز ششم دی‌ماه ۹۶ در خیابان انقلاب روی سکوی برق رفت و بدون حجاب، روسری سفیدرنگی را بر سر چوب در دست گرفت.

او پس از آن به «دختر خیابان انقلاب» مشهور شد. این اقدام، نخستین اعتراض علنی به حجاب اجباری در سال‌های اخیر بود و پس از حرکت او، شمار دیگری از دختران نیز در اعتراض به حجاب اجباری در ایران دست به اقدامی مشابه زدند.