بازداشت یک نفر در ارتباط با تصاویر جنجالی قایق‌سواری زنان در سد لفور

توقیف قایق‌های گردشگران توسط نیروی انتظامی در روز جمعه

در ادامه واکنش مقام‌های جمهوری اسلامی به انتشار تصاویر چند زن در حال قایق‌سواری در دریاچه سد لفور با لباس شنا، دادستان ساری روز شنبه اعلام کرد که «یک نفر از عوامل اصلی این تخلف» دستگیر شده است.

یونس حسینی‌ عالمی، دادستان ساری، اشاره‌ای به هویت فرد بازداشت‌شده نکرد و گفت که روز شنبه ‌‌جلسه‌ای در فرمانداری شهرستان سوادکوه‌ شمالی در این باره برگزار شده است.

پیش از این مرکز اطلاع‌رسانی پلیس مازندران اعلام کرده بود که مسئول بخش خصوصی گردشگری سد دلفور توسط دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سوادکوه شمالی احضار شده است.

روز پنج‌شنبه چند وب‌سایت اصول‌‌گرا تصاویری را از قایق‌سواری چند زن و مرد در دریاچه سد لفور در روز عید فطر منتشر کردند. در این تصاویر که برخی از آنها به صورت محو (شطرنجی) منتشر شد، به نظر می‌رسید چند زن که لباس‌ شنا سوار بر قایق هستند.

به گفته مقام‌های استان مازندران، مدیریت سد لفور یا البرز بر عهده سازمان آب منطقه‌ای مازندران است و بخش گردشگری سد به بخش خصوصی واگذار شده است.

تعدادی از کاربران شبکه های اجتماعی نیز روز جمعه از حضور مأموران نیروی انتظامی در دریاچه سد لفور و توقیف قایق‌های «گردشگران بی‌حجاب» خبر دادند.

سد لفور یا البرز در دهستان لفور قرار دارد در شهرستان سوادکوه قرار دارد و یکی از مناطق گردشگری است.