محمدجعفر منتظری در واکنش به نزار زکا: به جای تقدیر و تشکر رویکرد ناجوانمردانه در پیش گرفت

یک روز پس از انتشار گفته‌های نزار زکا درباره «شکنجه‌های روحی و جسمی‌اش در دوران چهارساله حبس‌اش در زندان مخوف اوین»، دادستان کل جمهوری اسلامی این اظهارات را «بسیار ناجوانمردانه» خواند و گفت دستگاه قضایی در صورت لزوم «اسناد و مدارک خود را رو خواهد کرد».

به گزارش ایرنا محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران، روز پنج‌شنبه با اشاره به اینکه نزار زکا «با وساطت دولت لبنان و حزب‌الله ... با آزادی مشروط به خارج از ایران رفت» گفت: «امروز به جای تقدیر و تشکر از نظام جمهوری اسلامی و نظام قضایی ایران، این رویکرد بسیار ناجوانمردانه را در پیش گرفته است».

منتظری همچنین بدون اشاره به جزئیات گفت که اگر نزار زکا «به روش کنونی خود ادامه دهد، دستگاه قضایی ایران اسناد و مدارک خود را رو خواهد کرد».

نزار زکا که پس از چهار سال حبس در ایران روز سه‌شنبه آزاد شد و به لبنان بازگشت، روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای ۳۰ دقیقه‌ای با آسوشیتدپرس، در حالی که اشک می‌ریخت، گفت که مقام‌های جمهوری اسلامی او را «ربودند» و در این مدت وی «هدف انواع شکنجه قرار گرفت».

این شهروند لبنانی که اقامت آمریکا را نیز دارد از دونالد ترامپ و رهبران سایر کشورهای غربی خواست تا «گروگان‌هایشان را به خانه برگردانند».