تمجید امامان جمعه ایران از «زیرکی» رهبر در پاسخ رد به مذاکره

امامان جمعه در ایران از سوی رهبر جمهوری اسلامی تعیین می‌شوند و محورهای سخنان آنها نیز از پیش توسط «شورای سیاستگذاری ائمه جمعه» ابلاغ می‌شود.

یک روز پس از سخنان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در دیدار با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، که تأکید کرده بود هیچ پیامی برای رئیس جمهور آمریکا ندارد، امامان جمعه شهرهای مختلف ایران روز ۲۴ خرداد جملگی از اظهارات او به‌شدت تمجید کردند.

احمد خاتمی، امام جمعه تهران، سخنان رهبر جمهوری اسلامی در آن دیدار را «اظهارات یک رهبر خردورز، ظریف، زیرک و هوشیار» توصیف کرد و گفت: همان‌ طور که رهبر در این دیدار گفت «با مذاکره هیچ مشکلی حل نخواهد شد و ملت آزاد زیر بار فشار مذاکره نخواهد رفت».

احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، نیز با رد این «مذاکره‌ها و معامله‌ها که الان ساز می‌کنند» گفت: «از کجا معلوم بعد از این که مذاکره به جایی برسد، حرم امام رضا را ویرانه نکنند؟»

قربانعلی دری نجف‌آبادی، امام جمعه اراک، نیز گفت: طبق سخنان رهبر «هیچ اعتمادی به آمریکا نداریم» و «می‌ایستیم، می‌جنگیم و با اتکا به خداوند کشور را می‌سازیم».

غلامعلی نعیم‌آبادی، امام جمعه بندرعباس، نیز با تمجید از رهبر جمهوری اسلامی گفت: «آمریکایی‌ها به هیچ وجه قابل‌اعتماد نیستند و با پیمان‌شکن سر میز مذاکره نخواهیم نشست.»

امامان جمعه در ایران از سوی رهبر جمهوری اسلامی تعیین می‌شوند و محورهای سخنان آنها را نیز نهادهای «شورای سیاستگذاری ائمه جمعه» و «ستاد برگزاری نماز جمعه» تهیه و ابلاغ می‌کنند.