«ما همه با هم هستیم» در استان کرمان توقیف شد

بخشی از پوستر فیلم «ما همه با هم هستیم»

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمان دستور توقیف اکران فیلم سینمایی «ما همه با هم هستیم» در سراسر سینماهای این استان را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، دادخدا سالاری واکنش‌های مردم استان در مورد لهجه کرمانی یکی از بازیگران این فیلم در نقش فروشنده مواد مخدر را دلیل صدور این حکم اعلام کرد و گفت: با وجود فشار مضاعف قاچاقچیان مواد مخدر که عمدتاً غیربومی استان کرمان هستند، این استان به عنوان سنگری در جهت عدم توزیع مواد مخدر در داخل کشور عمل کرده و شایسته نیست این چنین مورد بی‌مهری قرار گیرد.

با این حال، ابراهیم داروغه‌زاده، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، ضمن رد ادعای دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: هیچ‌ گونه توهین به اقوام ایرانی در این فیلم وجود ندارد.

او همچنین با اشاره به استقبال مردم کرمان از فیلم‌های اکران عیدفطر گفت: از مسئولان بزرگوار استان کرمان تقاضا دارم با سعه‌ صدر با این مسئله برخورد کنند و با موضوعات فرهنگی از طریق گفت‌وگو و هم‌اندیشی مواجهه داشته باشند.

فیلم «ما همه با هم هستیم» نوزدهمین فیلم سینمایی کمال تبریزی، کارگردان سرشناس ایرانی، است که به‌ عنوان یک فیلم کمدی از عیدفطر در سینماهای ایران اکران شده است.

پیش از این، عنوان فیلم به دلیل شباهت به یکی از شعارهای اصلی در اعتراضات انتخاباتی سال ۸۸ حاشیه‌ساز شده بود. نام فیلم در ابتدا «ول‌شدگان» بود که بعدها به «همه با هم هستیم» تغییر پیدا کرد؛ ضمن این‌که داستان فیلم ظاهراً هیچ شباهت یا ربطی به ماجراهای سال ۸۸ ندارد.

این فیلم، با حضور شمار بسیاری از بازیگران مشهور، از فیلم‌های پرهزینه‌ سال‌های اخیر سینمای ایران است که به هنگام شروع اکران نیز با حاشیه‌های زیادی در مورد دستمزد نجومی بازیگران و چگونگی تأمین سرمایه فیلم مواجه شد.

تهیه‌کننده فیلم رضا میرکریمی، دیگر فیلمساز سرشناس ایرانی، است، اما سرمایه‌گذار آن شخصی است به نام سجاد خواجه علیجانی که نام او قبلاً در ماجرای مسابقه تلویزیونی «برنده‌ باش» به‌ عنوان سرمایه‌گذار اصلی بر سر زبان‌ها افتاده بود.

برنامه «برنده باش» در نظرسنجی جشنواره صداوسیما آرای مخاطبان را ‏یک‌شبه به دست آورد که با دخالت وزارت ارتباطات باعث رسوایی‌ برای دست‌اندرکاران آن شد، اما مقصران این رسوایی معرفی نشدند.

از سجاد خواجه علیجانی، که حضور رسانه‌ای کمرنگی دارد، به‌ عنوان حامی مالی جشنواره جهانی فیلم فجر و سرمایه‌گذار برخی فیلم‌های پرهزینه دیگر نیز یاد می‌شود.

فیلم «ما همه با هستیم» که در طی دو هفته اخیر اکران شده است، به‌ دلیل «ضعف شدید فیلمنامه و کارگردانی»، با واکنش اغلب منفی منتقدان از طیف‌های گوناگون مواجه شده است.