مقام‌ نظامی ایران: هواپیماهای آمریکایی بارها اخطار گرفته‌اند؛ انتشار عکس‌های لاشه پهپاد

تلویزیون حکومتی ایران می‌گوید این‌ها قطعاتی از لاشه پهپاد آمریکایی است

در حالی که تلویزیون حکومتی ایران تصاویری از «بقایای لاشه» پهپاد آمریکایی را نشان می‌دهد که بامداد پنج‌شنبه در خلیج فارس سرنگون شد،‌ یک مقام نظامی جمهوری اسلامی گفت که ایران به هواپیماهای آمریکایی «بارها اخطار داده است».

قادر رحیم‌زاده، جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا، روز جمعه در مصاحبه‌ای ادعا کرد که هواپیماهای آمریکایی در منطقه «بارها» وارد حریم هوایی ایران شده‌اند و هرگز به اخطارها «تمکین» نکرده‌اند.

آقای رحیم‌زاده گفت: «هواپیما‌های آمریکایی به علت نقض مقررات بین‌المللی و عبور از خطوط تعیین شده مرزی و ورود به آب‌های سرزمینی ما بار‌ها اخطار گرفته‌اند که همه این اخطار‌ها و مسیر‌های پروازی آن‌ها ثبت و ضبط شده است.»

او ادامه داد: «عدم تمکین آمریکایی‌ها به قوانین بین‌المللی باعث شد بعد از بار‌ها اخطار، هواپیمای آن‌ها مورد اصابت قرار گیرد و سرنگون شود.»

عکسی دیگر از بقایای پهپاد آمریکایی

بامداد روز پنج‌شنبه سپاه پاسداران اعلام کرد که یک فروند پهپاد آمریکایی را بر فراز قلمرو ایران ساقط کرده است. این در حالی است که آمریکا می‌گوید این پهپاد در آب‌های بین‌المللی هدف قرار گرفته شده است.

در همین حال جمعه بعدازظهر تلویزیون ایران تصاویر بقایای پهپاد را نشان داد که پیشتر وزیر خارجه خبر داده بود «در آب‌های سرزمینی ایران» یافت شده است.