سفارت بریتانیا: سطح کلی نیروهای ما در منطقه افزایش نمی‌یابد

تصویری از ناوشکن «اچ‌ام‌اس دانکن» در تنگه بسفر استانبول

سفارت بریتانیا در تهران ضمن بازنشر یادداشتی از وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که سطح کلی نیروهای نظامی این کشور در منطقه خاورمیانه قرار نیست افزایش بیابد.

این سفارت در توئیتر خود با اشاره به یادداشت وزارت دفاع بریتانیا نوشت: «کشتی‌هایی که عازم خلیج فارس هستند مطابق یک رویه چرخشی مشخص جایگزین کشتی‌های دیگر می‌شوند. بنابراین سطح کلی نیروهای ما در منطقه – برخلاف آن چه برخی رسانه‌ها القا کرده‌اند - افزایش نمی‌یابد.»

در این پیام توییتری به نام این «برخی رسانه‌ها» اشاره نشده است.

وزارت دفاع بریتانیا روز سه‌شنبه ۲۵، تیرماه، اعلام کرد که این کشور سومین ناو جنگی خود را روانه خلیج فارس می‌کند ولی این تصمیم ارتباطی با تنش بین این کشور با ایران ندارد.

این وزارتخانه در اطلاعیه خود عنوان کرده که ناوشکن «اچ‌ام‌اس دانکن» جهت حفظ امنیت دریایی به منطقه اعزام می‌شود تا برنامه از پیش تعیین شده ناو «اچ‌ام‌اس مونتروز» برای معاینات و تعمیرات انجام گیرد. در نهایت اواخر سال جاری نیز ناو «اچ‌ام‌اس کنت» جایگزین «اچ‌ام‌اس دانکن» خواهد شد.

این خبر ساعاتی پس از آن اعلام شد که آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، به توقیف یک ابرنفتکش ایرانی توسط دولت جبل‌الطارق و با همراهی نیروی دریایی بریتانیا واکنش نشان داد و گفت که تهران این اقدام را بی‌جواب نخواهد گذاشت.

در واکنش به این اظهارات، سخنگوی نخست‌وزیر بریتانیا گفته که ما مرتبا به طرف ایرانی تاکید کرده‌ایم که افزایش تنش در خلیج فارس به سود هیچ طرفی نیست.