سپاه پاسداران فایل صوتی مکالمه با ناو جنگی بریتانیا را منتشر کرد

ناو بریتانیایی مونتروز که در نزدیکی کشتی «استنا ایمپرو» بود

خبرگزاری‌های فارس و تسنیم وابسته به سپاه پاسداران روز دوشنبه فایل صوتی از تماس قایق‌های سپاه پاسداران با ناو جنگی بریتانیایی که در نزدیکی کشتی «استنا ایمپرو» بوده را منتشر کردند.

در فایل صوتی منتشر شده توسط خبرگزاری‌های ایران قایق‌های سپاه پاسداران از ناو جنگی بریتانیایی می‌خواهند که در موضوع توقیف کشتی «استنا ایمپرو» دخالت نکند و «خود را به خطر نیاندازد».

پیش از این نیز شرکت «درایاد گلوبال» که میزان خطرات و امنیت دریایی را رصد می‌کند، نواری صوتی را منتشر کرده بود که مربوط به مکالمات پیش از توقیف نفتکش استنا ایمپرو توسط سپاه پاسداران در تنگه هرمز است و در آن ناو انگلیسی به سپاه هشدار می‌دهد که وارد نفتکش بریتانیایی نشود..

در فایل صوتی جدید سپاه اما به هشدار ناوچه جنگی «مونتروز» اشاره نشده که خطاب به قایق نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز می‌گوید: «لطفاً تأیید کنید که قصد ندارید قانون بین‌الملل را نقض کرده و به طور غیرقانونی وارد نفتکش شوید».

فایل صوتی مکالمات بی‌سیم بین یک ناو جنگی بریتانیایی و نیروهای سپاه که توسط شرکت «درایاد گلوبال» منتشر شده ۳۲ ثانیه‌ و فایل صوتی که توسط خبرگزاری تسنیم منتشر شده ۷۴ ثانیه است.