واردات چین از آمریکا در ژوئیه ۱۹ درصد کاهش یافت

آمار و ارقام نشان می‌دهد در پی افزایش تازه‌ترین دور از تنش‌های اقتصادی بین واشینگتن و پکن، واردات چین از ایالات متحده در ماه ژوئیه ۱۹ درصد کاهش یافته‌است.

بنا به گزارش اسوشیتدپرس و خبرگزاری آلمان، با استناد به آمارهای گمرگی، کاهش ۱۹ درصدی صادرات به چین در مقایسه با ژوئیه سال گذشته، باز هم به‌مراتب بهتر از کاهش صادرات در ماه قبل از آن بوده‌است.

در ماه ژوئن میانگین صادرات آمریکا به چین، بیش از ۳۱ درصد افت داشته‌است.

صادرات چین به ایالات متحده نیز ۶.۵ درصد کاهش پیدا کرده‌است.

این آمار در حالی منتشر شده است که تنش‌های اقتصادی دو کشور به قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۲.۳ درصد افزوده و بهای طلا را به بالاترین نرخ از سال ۲۰۱۳ رسانده‌است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز دهم مرداد در ادامه افزایش تعرفه‌ها بر کالاهای چینی و فشارها بر پکن برای دستیابی به توافقات تجاری تازه، ۱۰ درصد تعرفه دیگر بر ۳۰۰ میلیارد دلار کالای وارداتی از چین وضع کرد.

چهار روز بعد، بانک مرکزی چین در اقدامی بی‌سابقه طی ۱۱ سال گذشته، از ارزش واحد پول آن کشور در برابر دلار کاست و ارزش واحد پول آمریکا را به هفت یوان رساند.

ساعاتی بعد از آن ایالات متحده رسما چین را در سیاهه کشورهایی قرار داد که ارزش پول خود را در برابر دلار دستکاری می‌کنند و تهدید کرد برای مقابله با سیاست‌های پکن به اقدامات تازه‌ای دست خواهد زد.

چین نیز اعلام کرد واردات فرآوردهای کشاورزی از ایالات متحده را متوقف می‌کند.