روحانی: تصمیمی برای مذاکره دوجانبه با آمریکا نداریم

حسن روحانی می گوید، اگر آمریکا تحریم‌ها را لغو کند، می تواند«در جلسه ۱+۵ حضور پیدا کند»

حسن روحانی با وجود سخنان قبلی‌اش درباره پیش شرط برای دیدار با دونالد ترامپ اعلام کرد که «تصمیمی برای مذاکره دوجانبه با آمریکا در هیچ مقطعی نداشته و نداریم».

به گزارش خبرگزاری ایرنا، رئیس جمهور ایران روز سه‌شنبه، ۱۲ شهریور، در جلسه علنی مجلس گفت که «پیشنهادهایی از طرف بسیاری مطرح شده اما پاسخ ما همیشه منفی است».

آقای روحانی همچنین اعلام کرد که اگر آمریکا تحریم‌ها را لغو کند، « باز هم امکان پذیر است در جلسه ۱+۵ مثل قدیم حضور پیدا کند».

وی درباره سخنان پیشین خود نیز توضیح داد: «چون این حرف را در سخنرانی ‌ها نمی‌توانیم کاملا باز کنیم، برخی فکر می‌کنند مقصود از مذاکره، گفت و گوی دو جانبه است؛ خارجی ها معمولا برداشت های خود را دارند اما اصول سیاست‌های ما را رهبری مشخص می‌کند؛ همه ما مسیر واحدی را طی می‌کنیم و در مسائل ملی اختلافی وجود ندارد».

رئیس جمهور ایران، روز دوشنبه، چهارم شهریور، با اشاره به سفر محمدجواد ظریف به محل نشست سران گروه ۷ و شرایط ناشی از تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی گفته بود که اگر بداند «ملاقات او با فردی» می‌تواند نتیجه‌ای داشته باشد دریغ نخواهد کرد.

وی یک روز بعد نیز چنین اظهار نظر کرد که هر کس «بخواهد با او عکس بگیرد»، باید ابتدا «از تمام تحریم‌های ظالمانه دست بردارد».