سکوت یک دقیقه‌ای بازیکنان استقلال و پرسپولیس به یاد «دختر آبی»

خودسوزی سحر خدایاری که از هواداران تیم استقلال بود، بازتاب گسترده‌‌ای در داخل و خارج از ایران داشته است

بازیکنان دو تیم استقلال و پرسپولیس چهارشنبه ۲۰ شهریور در جریان تمرین‌های خود، به احترام سحر خدایاری، یک دقیقه سکوت کردند.

اکانت توییتر باشگاه استقلال که ویدئویی از این اقدام منتشر کرده، نوشته است این کار به درخواست آندره استراماچونی، سرمربی ایتالیایی این تیم صورت گرفته است.

آقای استراماچونی در ابتدای تمرین می‌گوید برای تیم استقلال «رنگ‌ها و ملیت‌ها» مهم نیست و «به یاد دختری که طرفدار ما بود، یک دقیقه سکوت می‌کنیم».

سحر خدایاری که بر اثر خودسوزی اعتراضی جان خود را از دست داد، از هواداران باشگاه استقلال بود و به «دختر آبی» مشهور شده است.

وی ۱۱ شهریورماه امسال در واکنش به تشکیل پرونده قضایی به خاطر ورود به ورزشگاه آزادی، مقابل یکی از دادسراهای تهران خودسوزی کرد و بعد از چند روز بستری شدن در بیمارستان، درگذشت.

باشگاه استقلال، سه‌شنبه ۱۹شهریور در پیام کوتاهی به خانواده سحر خدایاری تسلیت گفت ولی به علت مرگ «دختر آبی» اشاره نکرد. این اقدام باشگاه استقلال در شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد قرار گرفت.

بازیکنان تیم پرسپولیس نیز که تمرین خود را در ورزشگاه «شهید کاظمی» تهران انجام می‌دادند، در اقدامی مشابه به احترام سحر خدایاری یک دقیقه سکوت کردند.