ترامپ واکنش خود به سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط سپاه را «نشانه قدرت» دانست

سناتور گراهام

سناتور جمهوری‌خواه لیندسی گراهام در توئیتی، به‌طور تلویحی از واکنش دونالد ترامپ به سرنگونی پهپاد آمریکایی انتقاد کرده‌است؛ این توئیت با واکنش رئیس‌جمهوری آمریکا روبه‌رو شده‌است.

سناتور گراهام، از سیاستمداران نزدیک به آقای ترامپ است و پیشتر خواستار حمله به تاسیسات نفتی ایران، در واکنش به حمله به تاسیسات عربستان شده بود.

آمریکا، ایران را متهم به حمله به تاسیسات نفتی عربستان کرده، تهران این اتهام را رد کرده‌است.

لیندسی گراهام ۲۶ شهریور ماه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته است «اقدامات واکنشی رئیس‌جمهوری دونالد ترامپ به سرنگونی پهپاد آمریکایی، به‌وضوح از سوی حکومت ایران به نشانه ضعف قلمداد شده‌است».

دونالد ترامپ روز سه‌شنبه، ساعتی پس از توئیت آقای گراهام، به آن واکنش نشان داده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا نوشته «نه لیندسی، این نشانه‌ای از قدرت بود، که برخی آدم‌ها آن را درک نمی‌کنند».

سپاه پاسداران در ۳۰ خرداد اعلام کرده بود که یک فروند پهپاد آمریکایی را «پس از ورود به قلمرو هوایی ایران» سرنگون کرده است. ایالات متحده ورود این پهپاد به حریم هوایی ایران را به‌تاکید رد کرده‌است.

پس از سرنگون شدن پهپاد، ترامپ گفت واکنش نظامی به آن را به‌دلیل آن‌که شنیده ده‌ها کشته برجای خواهد گذاشت، متوقف کرده‌است.

رئیس جمهوری آمریکا گفته بود از دیدگاه او چنین حمله‌ای «غیرمتناسب با سرنگون شدن یک پهپاد بی‌سرنشین بود».

با این حال بعدها گزارش‌های مختلفی از حملات گسترده سایبری به اهداف متعلق به سپاه پاسداران منتشر شد. بنا بر این گزارش‌ها ساعاتی پس از سرنگونی پهپاد، آمریکا کار کامپیوترهای کنترل‌کننده راکت‌ها و موشک‌های سپاه را مختل کرده‌است.