«بازداشت» سه رقصنده اینستاگرامی ایران

تصویری از فیلم منسوب به صحرا افشاریان در شبکه‌های اجتماعی

وب‌سایت باشگاه خبرنگاران جوان، وابسته به صداوسیما، به نقل از یک «منبع آگاه» گزارش‌ها درباره بازداشت سه رقصنده اینستاگرامی را تائید کرد.

این «منبع آگاه» در دادگاه انقلاب تهران، همچنین گزارش‌ها درباره بازداشت این سه نفر در رابطه با پرونده محسن لرستانی را تکذیب کرد.

به گفته این «منبع آگاه»، محمد مقیسه، رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، قاضی هر دو پرونده‌ محسن لرستانی و رقصنده‌های اینستاگرامی است، اما ارتباطی میان این‌ دو پرونده وجود ندارد.

پیش از این برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی خبر داده بودند که صحرا افشاریان، سارا شریعتمداری و نیلوفر مطیعی، سه رقصنده اینستاگرامی، بازداشت شده‌اند.

در همین حال وب‌سایت باشگاه خبرنگاران جوان با ذکر نام اختصاری این سه نفر نوشت که آنان بازداشت شده‌اند و پرونده‌شان به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارسال شده است.

این«منبع آگاه» همچنین اعلام کرد که اتهام محسن لرستانی «دایر کردن مرکز فساد» است.

کاظم حسینی، وکیل آقای لرستانی، روز چهارشنبه، ۱۰ مهر، در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا گفته بود که موضوع اتهام موکلش «در رابطه با مسائل اخلاقی و خصوصی بود که در فضای مجازی منتشر کرده بود و او شاکی خصوصی ندارد».

وی خبر داده بود که در این پرونده سه نفر دیگر به «معاونت در افساد فی‌الارض» متهم شده‌اند.

آقای حسینی توضیح بیشتری درباره جزئیات این اتهام نداد.

اتهام «افساد فی‌الارض» از جمله اتهاماتی است که می‌تواند به صدور حکم اعدام برای متهم منجر شود.

محسن لرستانی متولد کرمانشاه است و بیشتر، آهنگ‌هایی به لری از او منتشر شده است. آهنگ «بچه ننه» از جمله مشهورترین آهنگ‌های این خواننده است.