واکنش‌ها به انتخاب هتل ترامپ برای برگزاری نشست گروه هفت

ورودی هتل «ترامپ نشنال دورل میامی»

دولت ایالات متحده یکی از هتل‌های شخصی دونالد ترامپ در ایالت فلوریدا را به‌عنوان محل اصلی نشست سال آینده گروه هفت اقتصاد بزرگ جهان برگزیده‌است.

این انتخاب سبب شده تا شماری از منتقدان آن را تلاش برای ثروت‌اندوزی شخصی با استفاده از ظرفیت‌های نهاد ریاست‌جمهوری توصیف کنند. کاخ سفید این انتقادها را رد کرده‌است.

مایک مالوینی، سرپرست دفتر کارکنان کاخ سفید، در یک کنفرانس خبری در روز ۲۵ مهر ماه اظهار کرده‌است که استراحتگاه «ترامپ نشنال دورل میامی» به‌ عنوان بهترین گزینه برای نشست گروه هفت انتخاب شده‌است.

به گفته آقای مولوینی این انتخاب از بین ۱۲ گزینه انجام شده‌است.

نشست گروه هفت سال آینده بین ۱۰ تا ۱۲ ژوئن برگزار خواهد شد.

مایک مالوینی گفته «از نظر ما این محل، بهترین محل برای برگزاری [نشست] است».

این مقام کاخ سفید می‌گوید «آدم‌هایی هستند که هیچ‌وقت نمی‌توانند با این موضوع که این محل به ترامپ تعلق دارد کنار بیایند، اما ما همچنان نشست را همان‌جا برگزار خواهیم کرد».

آقای مالوینی افزوده است که خود رئیس‌جمهوری دونالد ترامپ ایده استفاده از این هتل را مطرح کرده‌است. او می‌گوید قرار نیست شخص آقای ترامپ از این انتخاب درآمدی کسب کند و اگر نشست در این هتل برگزار شود، ارزان‌تر تمام می‌شود.

از سوی دیگر این موضوع در حالی مطرح شده که آقای ترامپ با اتهام‌هایی در خصوص نادیده گرفتن بندهایی از قانون اساسی در مورد درآمدها و مواجب رئیس‌جمهوری روبه‌رو است.

بنا بر قانون اساسی ایالات متحده، رئیس‌جمهوری آن کشور مجاز به دریافت هیچ هدیه یا پولی از دولت‌های خارجی نیست.

جری ندلر، رئیس دمکرات کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا، گفته این انتخاب «نمونه‌ مثال‌زدنی دیگری از فساد رئیس‌جمهوری‌ست».

آقای ندلر، آقای ترامپ را متهم به سوءاستفاده از قدرت کرده‌است و می‌گوید او با استفاده از ظرفیت‌های نهاد ریاست‌جمهوری و تصمیمات دولتی، دنبال منافع مالی شخصی‌ست.