توقف اکران فیلم «مطرب» همزمان با انتقاد در خبرگزاری‌های نزدیک به سپاه

از راست: محسن کیایی، پرویز پرستویی، الناز شاکردوست و مهران احمدی؛ بازیگران اصلی فیلم «مطرب»‌

دو روز پس از انتشار یادداشتی علیه فیلم کمدی «مطرب» ساخته مصطفی کیایی در خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه، اکران این فیلم که قرار بود از روز چهارشنبه آغاز شود، متوقف شد.

روز گذشته پس از انتشار خبرهایی در مورد توقیف این فیلم به‌ دستور قوه قضاییه، روابط‌ عمومی پخش‌کننده فیلم بدون اشاره به «توقیف» اعلام کرد اکران این فیلم «به احترام ایام عزاداری» و نیز «به دلایل فنی» یک هفته به تعویق افتاده است.

داستان فیلم «مطرب» درباره یک خواننده کاباره‌ای قبل از انقلاب و ماجراهای پیرامون او و دوستانش در روزگار پس از انقلاب است.

خبرگزاری تسنیم در روز شنبه هفته جاری پیش از شروع اکران فیلم ادعا کرد که در این فیلم «بزرگ‌ترین دروغ تاریخی سینما»، مبنی بر زندانی کردن یک خواننده، به جمهوری اسلامی نسبت داده می‌شود.

این خبرگزاری همچنین ادعا کرد که اکران فیلم «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری و حاشیه‌های ایجادشده برای آن، که نهایتاً به توقیف آن در روز گذشته انجامید، «یک عملیات فریب» بوده است برای این‌ که فیلم «مطرب» به‌ عنوان «فیلم ملتهب‌تری بدون حواشی مرتبط» اکران شود.

با این حال، مصطفی کیایی به خبرگزاری دانشجو اعلام کرد که هیچ بحثی از توقیف فیلم در میان نیست و «چنین اعلام و خبری هم از طرف وزارت ارشاد و خصوصا دادستانی به ما اعلام نشده است».

آقای کیایی همچنین با تأکید بر «چند مشکل جزئی فنی» افزود: «از چهارشنبه هفته آینده قطعاً اکران‌مان را آغاز خواهیم کرد.»

در همین حال، خبرگزاری فارس نیز با اشاره به تشابه ظاهری شخصیت اصلی فیلم مطرب به ابراهیم حامدی یا همان ابی، خواننده سرشناس ایرانی، از مواضع سیاسی این خواننده علیه جمهوری اسلامی یاد کرده و نوشته است: «باید تا هفته آینده صبر کرد و دید سرنوشت «مطرب» به کجا می‌رسد؛ آیا توقیف آن موقتی خواهد بود یا با اصلاحات بسیار همراه می‌شود؟»