وصل شدن تدریجی اینترنت تلفن همراه در برخی استان‌ها

ده روز پس از قطع اینترنت خانگی و تلفن همراه، به دنبال اعتراضات گسترده به افزایش قیمت بنزین در ایران، رسانه‌ها از وصل اینترنت همراه در برخی مناطق خبر می‌دهند.

خبرگزاری ایسنا عصر روز چهارشنبه، ششم آذر، از وصل شدن اینترنت همراه در تهران، البته به جز شهرستان‌های غرب استان تهران خبر داده است.

شهرستان‌های غرب استان تهران از جمله شهریار، اسلام‌شهر و ملارد از نقاطی هستند که اعتراضات در آنها بسیار شدید گزارش شد.

بر اساس این گزارش و بنا بر اعلام اپراتورهای تلفن همراه، اینترنت تلفن همراه در استان‌های قم، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، آذربایجان شرقی، هرمزگان و بوشهر نیز از عصر چهارشنبه وصل شده یا در حال وصل شدن است.

این خبرگزاری همچنین نوشته اینترنت از روز یک‌شنبه، سوم آذر با اتصال تدریجی در استان‌های خراسان جنوبی، گلستان، سمنان و یزد و چهارمحال بختیاری، همدان، اردبیل،‌ زنجان و ایلام برقرار شد و از روز سه‌شنبه استان خراسان شمالی نیز به این فهرست اضافه شد.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیش از این گفته بود تصمیم‌گیری برای اتصال اینترنت همراه منتظر دستور عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور است.

اتصال ایران به شبکه جهانی اینترنت از شنبه عصر، ۲۵ آبان، در پی اعتراضات گسترده سراسری به افزایش قیمت بنزین قطع شد.

پس از پنج روز آرام آرام اینترنت در برخی نقاط کشور وصل شد، اما اعلام شد که تصمیم برای وصل اینترنت ثابت در استان‌هایی که درگیری‌ها در آنجا شدید بوده، هنوز مشخص نیست.