شدت آلودگی هوای تهران ادامه دارد

شماری از جایگاه‌های سوخت در ایران در اعتراضات اخیر نسبت به افزایش قیمت بنزین، به آتش کشیده شد

با آن که بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران می‌گوید از زمان افزایش قیمت بنزین، مصرف آن روزانه نزدیک به ۲۰ میلیون لیتر کاهش داشته، گزارش‌ها کماکان از آلودگی هوای تهران حکایت دارد.

به گزارش تسنیم، آقای زنگنه روز چهارشنبه، ششم آذر، این خبر را در حاشیه جلسه هیئت دولت اعلام کرد و پیش از وی نیز محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران از افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی مسافران ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی به همین دلیل خبر داده بود.

به گزارش شفقنا، آقای هاشمی در عین حال به فرسودگی ناوگان حمل و نقل تهران اشاره کرده که «توان» این افزایش میزان مسافر را ندارد.

به گزارش فارس، محسن محمدیان، مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری مترو تهران نیز افزایش مسافر را تائید کرده و گفته است: «شلوغی مترو مربوط به نقص فنی نیست بلکه تغییر قیمت بنزین مسافران مترو را افزایش داده است.»

این در حالی است که کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا روز چهارم آذر گفته بود تا آن روز، افزایش قیمت بنزین منجر به کاهش مصرف نشده بود.

به گفته وی، «تا دو روز گذشته مصرف ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین در روز به ثبت رسید، در صورتی که در شرایط طبیعی این رقم در حدود ۹۴ میلیون لیتر بود.»

امیر خجسته، نایب‌ رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز روز پنج‌شنبه به روزنامه دنیای اقتصاد گفت: «اگر خودروسازان اقدامی برای بهینه‌سازی مصرف سوخت خودروها نکنند، با افزایش قیمت بنزین هم جهش سرسام‌آور مصرف مهار نمی‌شود.»

همزمان با اظهارات شماری از مقام‌های استان تهران مبنی بر کاهش میزان مصرف بنزین در این استان و افزایش استفاده از حمل و نقل عمومی، گزارش‌ها حاکی از آلودگی هوای این شهر است.

خبرگزاری مهر، روز پنج‌شنبه، هفتم آذر، گزارش کرده که «شاخص کیفیت هوای تهران در حال حاضر بر روی عدد ۱۵۵ قرار دارد و هوای پایتخت ناسالم است».