رفع فیلتر تلگرام در ایران تکذیب شد

روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی ایران روز سه‌شنبه خبرهای تائیدنشده در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها مبنی بر رفع فیلتر شدن از پیام‌رسان تلگرام را تکذیب کرد.

خبرگزاری میزان به نقل از این مرکز برگزاری جلسه کارشناسی شورای عالی فضای مجازی کشور در خصوص رفع فیلتر تلگرام را تکذیب کرد.

روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی تاکید کرده که «تصمیم‌گیری در این خصوص در شورای عالی فضای مجازی کشور صحت نداشته و صراحتا تکذیب می‌شود.»

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران، در سومین همایش و نمایشگاه «تهران هوشمند» گفته بود پنج‌شنبه هفته جاری، یک «سورپرایز ویژه» از طریق شبکه‌های اجتماعی اعلام خواهد شد.

این موضوع باعث شد تا برخی وب‌سایت‌های خبری و کاربران شبکه‌های اجتماعی بنویسند که رفع فیلتر تلگرام قرار است «سورپرایز ویژه» آقای جهرمی باشد.

ایرنا نیز نوشته بود شایعه‌ای پخش شده مبنی بر این که «با توجه به دستگیری و بازداشت قاضی صادرکننده حکم فیلتر تلگرام و همچنین آثار مخرب فیلترشکن‌ها و کاربردی نبودن سایر شبکه‌های اجتماعی و خالی شدن تلگرام از فیک‌نیوزها با دستگیری روح‌الله زم، دلیلی برای ادامه فیلترینگ تلگرام باقی نمی‌ماند.»

اوایل مهرماه برخی وب‌سایت‌های خبری نوشتند بیژن قاسم‌زاده، بازپرس چند پرونده مشهور از جمله پرونده مربوط به حمید بقایی، معاون اجرایی دولت سابق ایران، و همچنین صادرکننده دستور فیلتر تلگرام به اتهام «فساد اقتصادی» بازداشت شده است.