فرمانده سابق سپاه: شورای نگهبان افراد را بر اساس مبانی فکری‌شان تایید صلاحیت کند

محمدعلی جعفری، فرمانده سابق سپاه در حال حاضر فرمانده یک قرارگاه فعال در زمینه جنگ نرم است

محمدعلی جعفری، فرمانده سابق سپاه، روز دوشنبه از شورای نگهبان خواست که برای تایید صلاحیت افراد «روی مبانی فکری» آنها تمرکز کند.

او در گفت‌وگویی که روز دوشنبه، ۱۸ آذر، از برنامه جهان‌آرا در شبکه تلویزیونی افق وابسته به سپاه منتشر شد علت این خواسته را هماهنگ شدن مدیریت کشور با نگاه رهبر جمهوری اسلامی ذکر کرد که به گفته آقای جعفری «نگاه اسلام ناب» است.

آقای جعفری گفت: «فکر نمی‌کنم شورای نگهبان با این دقت نگاه کند» و از این نهاد خواست که در سنجش خود دقت کند که کسی در این مبانی اشکال نداشته باشد.

فرمانده سابق سپاه با طرح این ادعای غریب که در «کشورهایی که مهد دموکراسی هم هستند باید نگاه فرد با نگاه حکومت بخواند» گفت: «آقایانی که اینجا روی کار می‌آیند ابایی ندارند که بگویند دیدگاه ما با رهبری اختلاف دارد. خوب اگر دیدگاهت اختلاف دارد برای چی آمدی؟»

آقای جعفری که در حال حاضر با حکم رهبر جمهوری اسلامی فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی «بقیه‌الله» را بر عهده دارد، به اعتراض‌های اخیر هم اشاره کرده و گفته است در این اعتراضات « آن چه نگران‌کننده بود، تهدیدات نرم» بود.

احتمالا منظور او از تهدیدات نرم، شبکه‌های اجتماعی است. در جریان اعتراض‌ها، حکومت ایران برای جلوگیری از گسترش اعتراض‌ها و ممانعت از انتشار اخبار سرکوب معترضان، اقدام به قطع اینترنت کرد.

قرارگاه «بقیه‌الله» که سردار جعفری فرماندهی آن را بر عهده دارد، در زمینه جنگ نرم فعالیت دارد ولی تاکنون گزارشی از جزئیات فعالیت‌های آن منتشر نشده است.