هشدار مطهری درباره تعلل در تصویب لوایح اف‌ای‌تی‌اف در مجمع تشخیص

علی مطهری، نماینده مجلس شورای اسلامی، می‌گوید یکی از آثار تاخیر در تصویب دو لایحه پالرمو و سی‌ا‌ف‌تی در مجمع تشخیص مصلحت، ناتوانی وزارت ورزش در پرداخت دستمزد مربیان خارجی است.

او همچنین «برخی افراد و نهادها» را متهم کرد که به خاطر منافع اقتصادی و جناحی خود مانع تصویب این لوایح شده‌اند.

این اظهارات پس از آن بیان می‌شود که آندره‌آ استراماچونی، سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران، به دلیل مشکل در پرداخت دستمزد خود، ایران را ترک کرد و گزارش‌هایی نیز از تاخیر در پرداخت دستمزد مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی ایران به دلیل تحریم‌ها منتشر شد.

این نماینده در گفت‌و‌گوی روز جمعه، ۲۲ آذر، با وب‌سایت عصر ایران هشدار داده در صورت ادامه معطلی این دو لایحه در مجمع تشخیص مصلحت، «قطعا دچار مشکلات بیشتری در سایر بخش‌ها خواهیم شد».

وی خواستار حل «مشکلات غیرضروری» ایجادشده برای ایران شد و گفت:‌ «حتی کشورهایی نظیر روسیه، چین و‌ ترکیه... تاکید کرده‌اند که اگر این لوایح تعیین تکلیف نشوند نمی‌توانند با ایران همکاری کنند، چون بانک‌های آنها تحریم می‌شوند.»

مطهری در عین حال مخالفت با تصویب این لوایح در مجمع تشخیص را «سیاسی» نامید و افزود که «هوای نفسانی» در معطل نگاه داشتن لوایح پالرمو و سی‌اف‌تی در مجلس نقش دارد.

به گفته وی، «برخی افراد و نهادها نیز منافع اقتصادی در این قضیه دارند. اگر دولت دست خود این افراد بود مطمئن باشید هم برجام اجرا شده بود و ما به اینجا نمی‌رسیدیم و هم ماه‌ها بود که مشکل اف‌ای‌تی‌اف حل شده بود و حتی معتقدم که رابطه با آمریکا هم برقرار شده بود.»

به باور وی، «ولی چون کار دست خودشان نیست نمی‌خواهند پیشرفت‌ها و گشایش معیشت مردم به نام رقیب‌شان ثبت شود.»