وزارت بهداشت: پرونده قرص در کیک‌ها به نیروهای امنیتی سپرده شد

وزارت بهداشت ایران اعلام کرد که جاسازی قرص‌ در بعضی از کیک‌‌ها در ایران، اقدامی «خرابکارانه» بوده و به همین دلیل، پرونده آن به نیروهای امنیتی و قضایی سپرده شد.

به گزارش روز سه‌شنبه، سوم آذر، خبرگزاری مهر، کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت این خبر را داده است.

وی جاسازی قرص‌ داخل کیک‌ را «خارج از چرخه تولید» و «اقدامی خرابکارانه» عنوان کرده و گفت: «بنابراین‌ بررسی و پیگیری بیشتر این موضوع در محدوده وظایف قضایی، انتظامی و امنیتی خواهد بود و آنها نیز این موضوع را شروع کردند.»

آقای جهانپور همچنین بدون اشاره به زمان مشخص افزوده که این نهادها «اطلاعات را در زمان مناسب اعلام خواهند کرد.»

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران نیز ۲۴ آذر گفته بود که «موضوع جاسازی قرص در کیک‌ها امنیتی است» و هدف از آن «تشویش اذهان عمومی و تخریب صنعت غذایی».

وی نیز از ورود دستگاه‌های «امنیتی و اطلاعاتی» به موضوع خبر داده و وعده داده بود که «به زودی جزئیات بیشتری از عوامل شبکه» اعلام می‌شود.

نمونه کیک‌های آلوده تاکنون در چند استان از جمله البرز، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خوزستان و آذربایجان غربی مشاهده شده و بر اساس گزارش‌ها موجب مسمومیت دستکم ۱۲ کودک شده است.

حسین اشتری، فرمانده پلیس ایران هم گفته است نیروی انتظامی به این موضوع ورود پیدا کرده و «نتایج تحقیقات درباره کیک‌های آلوده بزودی اعلام می‌شود».

در طول هفته‌های گذشته عکس‌ها و ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که قرص‌هایی مشکوک در رنگ‌های مختلف را داخل کیک و کلوچه نشان می‌داد.

پس از آن بود که مسعود زاهدیان، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر، اعلام کرد این قرص‌ها ماده مخدر نیست و قرص «هیوسین» است.

هیوسین دارویی برای تسکین دردهای روده‌ای و شکمی و ضد اسپاسم دستگاه گوارش است.‎