واکنش مقا‌م‌های ایران به توییت‌های ترامپ

محمدجواد ظریف گفته است زمان پایان حضور آمریکا در منطقه غرب آسیا فرا رسیده است

توییت‌های روز شنبه رئیس جمهوری آمریکا درباره هدف قرار دادن ۵۲ نقطه در ایران، با واکنش تند چند تن از مقام‌های جمهوری اسلامی روبه‌رو شده و از جمله فرمانده ارتش، وزیر خارجه و وزیر ارتباطات ایران بشدت به دونالد ترامپ حمله لفظی کرده‌اند.

محمدجواد ظریف، وزیرخارجه جمهوری اسلامی، توییت‌های دونالد ترامپ را «نقض جدید هنجارهای بنیادین» خواند.

وی روز یک‌شنبه ۱۵ دی در یک توییت، هدف قرار دادن نقاط فرهنگی را «جنایت جنگی» خواند و در توییت دیگری نوشت: «آنها که نقاب دیپلماتیک دارند» و آنها که «بی‌شرمانه» اقدام به شناسایی اهداف فرهنگی و تمدنی ایران کردند «حتی زحمت باز کردن کتاب قانون را هم به خود ندهند».

در واکنشی دیگر، عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش ایران، با تأکید بر اینکه آمریکا بعید است «جرأت انجام این کار را داشته باشد» گفت در درگیری احتمالی «مشخص خواهد شد که این اعداد ۵ و ۲ به کجا تعلق خواهد داشت». احتمالا منظور وی این است که در درگیری احمالی بین دو کشور، ایران به اهداف بیشتری حمله خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، عبدالرحیم موسوی مدعی شد هدف دونالد ترامپ از توییت‌های اخیرش «تحت‌الشعاع قرار دادن» عملیات کشتن قاسم سلیمانی بوده است.

همچنین محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات ایران، در توییتی که روز یک‌شنبه منتشر کرد،‌ با اشاره به تهدید ترامپ نوشت: هیتلر، چنگیز و داعش از «فرهنگ‌ها» بیزارند و دونالد ترامپ «یک تروریست کت‌وشلوار پوش» است.

دونالد ترامپ روز شنبه با اشاره به تهدیدهای مقام‌های ایران به انتقام‌گیری به‌خاطر کشته‌شدن قاسم سلیمانی، سه توییت منتشر کرد و نوشت در صورت تهدید شهروندان یا منافع کشورش ۵۲ نقطه ایران، از جمله نقاط مهم از نظر فرهنگی، هدف قرار خواهد گرفت.