تظاهرات شیعیان پاکستان در اعتراض به کشتن قاسم سلیمانی

صدها نفر از شیعیان پاکستان روز جمعه ۲۰ دی در شهر پیشاور پاکستان در اعتراض به کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به دست آمریکا تظاهرات کردند.

به گزارش رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی، تظاهرکنندگان شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند در حالی پوسترهای قاسم سلیمانی را در دست داشتند. آنها در عین حال علیه اسرائیل نیز شعار دادند و یک آدمک دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را سوزاندند.

این تظاهرات توسط ائتلاف شیعیان پیشاور سازماندهی شد. این گروه از عمران خان، نخست وزیر پاکستان، خواست که در تنش با آمریکا از ایران دفاع کند.

تظاهرات مشابهی در شهرهای دیگر پاکستان نیز برگزار شد. پیش از این در روزهای جمعه ۱۳ و یکشنبه ۱۵ دی تظاهرات دیگری در اسلام آباد، پایتخت پاکستان و شهر کراچی برگزار شده بود.

وزارت خارجه پاکستان روز یکشنبه ۱۵ دی در بیانیه‌ای گفت: «پاکستان اجازه نمی‌دهد از خاک این کشور برای حمله به کشورهای دیگر استفاده شود و به هیچ درگیری منطقه‌ای نخواهد پیوست.»

در روزهای اخیر عمران خان نخست وزیر پاکستان وزیر خارجه این کشور را مامور کرده که با هدف کاستن از تنش‌های منطقه‌ای به ایران، عربستان سعودی و آمریکا سفر کند.