برآورد هزار میلیارد تومانی از خسارات سیل در سیستان و بلوچستان

نمایی از سیل در استان سیستان و بلوچستان

نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی خسارات سیل اخیر در استان سیستان و بلوچستان را به نقل از مدیر بحران این استان، هزار میلیارد تومان برآورد کرد که امکان دارد بیشتر شود.

عبدالغفور ایران‌نژاد روز پنج‌شنبه به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گفت: «مردم منطقه مخصوصا در بخش کشاورزی آسیب دیده‌اند. همه محصولات کشاورزی مردم مثل هندوانه و موز به کلی از بین رفته است.»

وی همچنین از مسئولان استانی و کشوری درخواست کرد «هرچه سریع‌تر پولی در اختیار مردم مناطق سیل‌زده قرار دهند که بتوانند اتاق کوچکی در کنار خانه‌هایشان بسازند تا موقتا از آن استفاده کنند».

ایسنا در گزارش خود به نقل از منابع انتظامی نوشته که شش روز پس از وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان «اغلب روستاها از حالت بحرانی خارج شده‌اند، اگرچه همچنان در بعضی نقاط راه‌ها مسدود و امدادرسانی فقط از طریق بالگرد امکان‌پذیر است».

این گزارش عنوان می‌کند که نیروی هوایی ارتش سه‌شنبه شب ۹۰ تن امکانات رفاهی به منطقه فرستاده است. مسئولان سازمان انتقال خون نیز از تامین خون مورد نیاز مراکز درمانی استان سیستان و بلوچستان خبر داده‌اند که با «همراهی و حضور مردم» ممکن شده است.