لاریجانی سخنان سخنگوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت‌ها را درست ندانست

رئیس مجلس شورای اسلامی می‌گوید اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت عمده نمایندگان مجلس به دلیل «سوءاستفاده اقتصادی»، درست نیست.

علی لاریجانی که در جلسه علنی روز یک‌شنبه ۲۹ دی سخن می‌گفت، با اشاره به نامه‌های مربوط به رد صلاحیت که شورای نگهبان برای نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم ارسال کرده است، گفت این نامه «به بندهایی اشاره دارد که اقتصادی نیستند».

او ضمن تایید اینکه برخی نمایندگان به دلیل فساد اقتصادی رد شده‌اند، گفت برخی گزارش‌ها درباره مسائل اقتصادی «به هیچ وجه در حد و اندازه رد صلاحیت نبوده» است.

رئيس‌ مجلس همچنین به دلیل دیگر شورای نگهبان برای رد صلاحیت نمایندگان فعلی مجلس یعنی «عدم التزام عملی به اسلام» اشاره کرد و گفت: «بنده که با برخی آقایان چهار سال، با برخی هشت سال و با بعضی ۱۲ سال همکاری روزانه داشتم عدم التزام عملی به نظام را در اکثر قریب به اتفاق نمایندگان تایید نمی‌کنم».

در پی اعلام رد صلاحیت حدود ۹۰ نفر از نمایندگان کنونی مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی این شورا، روز یک‌شنبه، ۲۲ دی، گفت صلاحیت این افراد «بیشتر به علت جرایم اقتصادی و سوءاستفاده‌های مالی» رد شده است. انتخابات مجلس قرار است ۲ اسفند ۹۸ برگزار شود.