واژگونی یک اتوبوس بر اثر تصادف در ملایر یک کشته و ۱۷ زخمی بر جا گذاشت

عکسی که از تصادف اتوبوس با تریلی منتشر شده است

در یک حادثه جاده‌ای دیگر، تصادف یک تریلی با یک اتوبوس مسافربری باعث کشته شدن یکی از مسافران اتوبوس و زخمی شدن ۱۷ نفر دیگر شد که سه نفر از آنان در کما هستند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، عصر روز چهارشنبه، ۱۶ بهمن، یک دستگاه تریلی در جاده ملایر به اراک از مسیر خود منحرف شد و با اتوبوسی تصادف کرد که از همدان به سمت شیراز در حرکت بود و به سرنگون شدن اتوبوس انجامید.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی ملایر که در محل حادثه حضور داشته گفت «علت حادثه هنوز اعلام نشده و کارشناسان در حال بررسی هستند».

کمتر از یک ماه پیش، ۲۵ دی، نیز واژگونی یک اتوبوس مسافربری در جاده مشهد به بندرعباس به کشته شدن دست‌کم هفت نفر انجامید و هفته پیش از آن، ۱۹ دی‌ماه، نیز واژگونی یک اتوبوس در استان مازندران ۱۹ کشته بر جا گذاشت.

خبرگزاری ایرنا بر اساس آمار راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، علل عمده وقوع تلفات جاده‌ای در ایران را «۳۱ درصد عدم توجه به جلو، ۲۳ درصد انحراف و تجاوز به چپ، ۱۸ درصد تخطی از سرعت مطمئن، ۹ درصد ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه و ۵ درصد عدم رعایت حق تقدم و بقیه سایر موارد» گزارش کرده است.

همچنین بر اساس آمارهای «پزشکی قانونی»، متوسط تلفات جاده‌ای در ایران، بعد از سال ۱۳۹۰، سالانه ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر و متوسط آسیب‌دیدگان تصادفات طی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۶ بیش از ۳۲۰ هزار نفر بوده است.