ایران: به اقدامات اسرائیل علیه «منافع خود» در سوریه «پاسخ کوبنده» می‌دهیم

عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی

دو روز پس از آن‌ که وزیر دفاع اسرائیل گفت که کشورش کماکان در سوریه اهداف متعلق به ایران و هم‌پیمانان ایران را هدف قرار خواهد داد،‌ وزارت خارجه ایران گفت که «به هرگونه اقدام احمقانه‌ای پاسخی کوبنده خواهیم داد».

نَفتالی بِنِت، وزیر دفاع اسرائیل، روز ۲۲ بهمن گفت که کشورش و آمریکا در مورد رویارویی با نفوذ و حضور نیروهای ایران و هم‌پیمانانش در منطقه به «توافق تقسیم کار» رسیده‌اند.

به گفته او، آمریکا در حوزه عراق با ایران و نیروهای نیابتی‌اش مقابله خواهد کرد و اسرائیل کماکان در سوریه اهداف متعلق به ایران و هم‌پیمانان ایران در سوریه را هدف قرار خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، روز پنج‌شنبه در واکنش به این اظهارات گفت که «جمهوری اسلامی ایران در برابر هرگونه تجاوز یا اقدام احمقانه این رژیم علیه منافع کشورمان در سوریه و منطقه پاسخی کوبنده و پشیمان‌کننده خواهد داد.»

عباس موسوی در ادامه گفت که «حضور جمهوری اسلامی ایران در سوریه به دعوت و توافق با دولت این کشور» است و افزود که ایران «تهدیدات و اظهارات جنگ‌طلبانه» اسرائیل را «در مجامع بین‌المللی نیز پیگیری خواهد کرد».

مقام‌های جمهوری اسلامی از «محو کردن اسرائیل از صحنه روزگار» سخن گفته‌اند و اسرائیل از پیگیری چنین هدفی از سوی ایران، از طریق گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی در عراق و سوریه و لبنان، بارها ابراز نگرانی کرده است.