مخالفت قاضی با آزادی «سحر تبر» از زندان

پیام درفشان، وکیل فاطمه خویشوند، فعال اینتساگرامی مشهور به «سحر تبر» گفت با توجه به مخالفت قاضی با تبدیل قرار بازداشت موکلش، او در زندان می‌ماند.

به گزارش خبرگزاری فارس، وکیل «سحر تبر» درخواست کرده بود که قرار بازداشت موکلش به وثیقه تبدیل شود تا بتواند مقدمات آزادی او از زندان را فراهم کند ولی قاضی با این درخواست موافقت نکرده است.

اتهام فاطمه خویشوند «معاونت در افساد فی‌الارض» اعلام شده است. او که ۱۳ مهرماه امسال بازداشت شد، در حساب اینستاگرامش بیش از ۴۸۶ هزار دنبال‌کننده داشت و با انتشار عکس‌های متفاوت از خودش که اغلب گریم بودند یا با فوتوشاپ دستکاری شده بودند، مشهور شده بود.

شبکه دوم تلویزیون حکومت ایران شامگاه سه‌شنبه ۳۰ مهرماه فیلمی درباره «اعترافات» سحر تبر پخش کرد. در این گزارش همچنین «سحر تبر» به عنوان «فردی قربانی که شخصیت و وضعیت روحی و روانی نابهنجار دارد»، توصیف شد که در شبکه‌های اجتماعی به دنبال «ابتذال» بوده است.

این نخستین بار نیست که چهره‌های مشهور در اینستاگرام بازداشت و وادار به اعتراف می‌شوند. سال گذشته نیز پس از مسدود شدن صفحات پرطرفدار چند مربی رقص در اینستاگرام، چند نفر از آنها برای «اعتراف اجباری» به تلویزیون برده شدند.