قصور پزشکی در ایران طی ۹ ماه «۱۱ درصد افزایش یافت»

رئیس سازمان پزشکی قانونی ایران از تشکیل بیش از ۲۲ هزار پرونده قصور پزشکی در ایران طی ۹ ماه نخست سال ۹۸ و افزایش ۱۱ درصدی این پدیده در ایران طی این مدت خبر داد.

به گزارش روز سه‌شنبه، ۲۹ بهمن، در خبرگزاری ایرنا، عباس مسجدی آرانی به خبرنگاران گفته این میزان قصور پزشکی از ابتدای فروردین تا پایان آذر سال جاری رخ داده است.

به گفته وی، قصور پزشکی در مدت یادشده، نسبت به سال گذشته، پنج درصد افزایش داشته است.

وی که در حاشیه افتتاح ساختمان جدید کمیسیون‌های پزشکی مرکزی سازمان پزشکی قانونی صحبت می‌کرد افزود که آمار پرونده‌های قضایی درباره قصور پزشکی در سال‌ ۹۷ و ۹۸ به اندازه‌ای قابل توجه بوده که نیاز به یک فضای فیزیکی قابل توجه (ساختمان بزرگ) بود.

رئیس پزشکی قانونی ایران در عین حال درباره آمار پرونده‌های تشکیل شده در کمیسیون‌های پزشکی گفت در سال ۱۳۹۷، ۲۰ هزار پرونده در خصوص قصور پزشکی در این کمیسیون‌ها تشکیل شده که قصور در «۴۶ درصد این پرونده‌ها به اثبات رسیده و بقیه تبرئه شدند».

آمار قصور پزشکی در سال‌های اخیر در ایران رو به افزایش بوده و از جمله در ماجرای درگذشت عباس کیارستمی، کارگردان معروف سینمای ایران و قطع‌ شدن انگشت یک نوزاد به این پدیده اشاره شده است.

در سال ۹۶ نیز احمد شجاعی، رئیس سازمان پزشکی قانونی از رشد ۲۱ درصدی محکومیت پزشکان خبر داده و گفته بود که آمار «قصور پزشکی» در ایران رو به افزایش است.