موارد ابتلا به ویروس جدید در کره جنوبی طی یک روز ۵۰ درصد افزایش یافت

کارکنان ایستگاه راه‌آهن سئول در حال ضد عفونی این ایستگاه در برابر ویروس کرونا

کره جنوبی صبح ۳۰ بهمن ماه گزارش داد ۱۵ مورد تازه از ابتلا به ویروس کرونای جدید (کووید-۱۹) در این کشور ثبت شده‌است. با این افزایش ناگهانی طی یک روز شمار مبتلایان ۵۰ درصد بیشتر شده است.

آن‌طور که خبرگزاری رسمی کره جنوبی گزارش داده ۱۳ مورد جدید در شهر «دِگو» ثبت شده است. این شهر در ۳۰۰ کیلومتری سئول در جنوب شرق کشور قرار دارد.

روز سه‌شنبه اعلام شده بود یک زن ۶۱ ساله که اخیرا هیچ مسافرتی به خارج از کشور نداشته در این شهر به ویروس مبتلا شده است.

حال مقام‌های بهداشتی کره جنوبی می‌گویند ۱۳ بیمار دیگر با این شهروند در تماس یا ارتباط بودند.

این موضوع نگرانی‌ها در میان مقام‌های کره جنوبی در مورد ابتلای جهشی به ویروس را افزایش داده است.

شمار کل بیماران در کره جنوبی اکنون به ۴۶ مورد رسیده است. رقم ابتلا به کووید-۱۹ در روز سه‌شنبه ۳۱ مورد بود.

کره جنوبی تمامی کسانی که به ویروس تازه دچار شده‌اند را در قرنطینه قرار داده است. برخی مواردی که احتمال دارد به ویروس دچار شوند نیز در قرنطینه قرار گرفته‌اند. در مجموع ۱۰۳۰ نفر در حال حاضر تحت نظر قرار دارند.

در چین، مرکز اصلی شیوع ویروس تازه، موارد ابتلا دوباره با اندکی کاهش روزانه به بیش از ۷۴ هزار نفر رسید. تا صبح روز چهارشنبه ۱۳۶ نفر دیگر جان خود را از دست دادند که رقم جان‌باختگان را به ۲۰۰۴ نفر رساند.

بیشترین شمار مبتلایان و جان‌باختگان به شهر ووهان در استان هوبئی مربوط می‌شود که احتمالا مرکز شیوع ویروس تازه است.

مرکز کنترل و مقابله با شیوع بیماری‌های دولت چین، روز گذشته در نخستین گزارش جامع خود از کووید-۱۹، اعلام کرد تا کنون پیامدهای شدید بیماری در ۱۴ درصد موارد ابتلا و موارد بسیار شدید در پنج درصد دیگر رویت شده است.

این مرکز می‌گوید آمار درصدی تلفات انسانی در حال حاضر در حدود ۲.۳ درصد است که شامل ۲.۸ درصد از مردان و ۱.۷ درصد از زنان می‌شود.