قدیانی: پرونده نیلوفر بیانی ماهیت استبداد دینی را نشان می‌دهد

ابوالفضل قدیانی،‌ فعال سیاسی مخالف حکومت ایران، در بیانیه‌ای که روز شنبه، سوم اسفندماه، صادر کرد با اشاره به نامه نیلوفر بیانی، رفتار «بازجویان بی‌اخلاق سنگدل» را «فاجعه هولناک» خوانده و گفت چنین رفتارهایی نشان‌دهنده «ماهیت نظام استبداد دینی» است.

او با تاکید بر این که مسئول اصلی چنین رویدادهایی «مستبد امروز ایران، علی خامنه‌ای» است، با انتقاد از حکومت نوشت که حکومت فعلی «مطلقه، فردی و غاصبانه» است و «می‌خواهد مادام‌العمر به ضرب سرنیزه و سرکوب دائم بر این سرزمین فرمانروایی کند».

آقای قدیانی از سازمان اطلاعات سپاه و قوه قضاییه خواسته درباره چنین رفتارهایی پاسخگو باشند و ادامه می‌دهد که در صورتی که خامنه‌ای دست از «قدرت جهنمی» بردارد و با برگزاری رفراندوم نظام کنونی جای خود را «نظام جمهوری دموکراتیک سکولار» بدهد، مشکلات این‌چنینی حل خواهد شد.

نیلوفر بیانی، از بازداشت‌شدگان پرونده مدافعان محیط زیست، در چند نامه به مقام‌های مختلف در جمهوری اسلامی، از «شدیدترین شکنجه‌های روحی و روانی، تهدید به شکنجه فیزیکی و تهدیدهای جنسی» در جریان دست‌کم «۱۲۰۰ ساعت» بازجویی خود به دست بازجویان سازمان اطلاعات سپاه پاسداران خبر داد.

پس از انتشار این نامه‌ها در وب‌سایت بی‌بی‌سی فارسی در هفته گذشته، قوه قضاییه ایران انتشار نامه‌ها را «اقدام برنامه‌ریزی‌شده» خواند.

نیلوفر بیانی، متهم ردیف دوم پرونده فعالان محیط زیست در ایران، به ده سال حبس محکوم شده است.