شمار مبتلایان به کرونا در کره جنوبی فراتر از ۷۶۰ نفر، شمار قربانیان هفت نفر

امدادگران در شهر دگو در جنوب‌غرب کره جنوبی

کره جنوبی در تازه‌ترین گزارش رسمی خود از موارد تائیدشده ابتلا به ویروس کرونای جدید، می‌گوید با افزوده‌شدن ۱۶۱ نفر دیگر به بیماران در صبح روز دوشنبه، شمار کل بیماران به ۷۶۳ نفر رسیده است.

امدادگران و مقام‌های بهداشتی در تلاش هستند تا جلوی شیوع ویروس را در یکی از اصلی‌ترین مراکز آن، یعنی شهر دگو در جنوب غرب آن کشور بگیرند.

با وجود این برخی از پژوهشگران و متخصصان می‌گویند احتمالا ویروس کرونا در کره جنوبی بیشتر از موارد تائید شده یا رویت‌شده پخش شده، و این موارد هم لزوما رابطه مستقیمی با چین یا بیمارانی که از چین آمده‌اند، ندارد.

مقام‌های بهداشتی و پزشکی در کره جنوبی شماری در حدود ۲۸ هزار شهروند شهر دگو را که علائمی از سرماخوردگی یا آنلفوآنزا نشان می‌دادند، تحت نظارت و مراقبت قرار خواهند داد.

روز گذشته اسرائیل مسافران هواپیمایی که از کره جنوبی به آن کشور رفته بودند را بازگرداند؛ موضوعی که با انتقاد سئول روبه‌رو شده‌است.

کره جنوبی خود مسافرت تمامی شهروندان چینی یا غیرچینی از استان هوبی را ممنوع کرده است؛ با این حال این ممنوعیت هنوز شامل دیگر استان‌های چین نشده است.

روز یک‌شنبه سئول وضعیت شیوع ویروس در کره جنوبی را وضعیت قرمز اعلام کرد. این نخستین بار از سال ۲۰۰۹ به این سو، یعنی از زمان شیوع آنلفوآنزای خوکی‌ست که وضعیت قرمز اعلام می‌شود.

در ایران، یکی دیگر از مراکزی که به نظر می‌رسد شیوع ویروس کرونای جدید در آن بیش از دیگر نقاط شدت گرفته، تا کنون ۴۳ مورد تائید شده و هشت تن جان خود را از دست داده‌اند. در حال حاضر شمار جان‌باختگان در ایران پس از چین بیشتر از دیگر کشورها است.