رئیس پدافند غیرعامل ایران مدعی «مهار نسبی شیوع کرونا» شد

با وجود اعلام افزایش شمار مبتلایان و قربانیان کرونا در ایران، غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل جمهوری اسلامی، روز سه‌شنبه مدعی «مهار نسبی» شیوع ویروس کرونا در کشور شد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا،‌ آقای جلالی در اظهار نظر درباره کرونا «دروغگو خواندن نظام بهداشت و درمان، القای ناکارآمدی و هراس‌افکنی» را از «راهبردهای جنگ رسانه‌ای دشمن» عنوان کرده است.

وی بدون ارائه مستندات بر «مهار نسبی شیوع» ویروس کرونا در ایران تاکید کرده و مدعی شد که «در هفته‌های آتی ما شاهد کاسته شدن از تعداد مبتلایان و نزولی شدن منحنی ابتلا خواهیم بود.»

آقای جلالی با این حال گفت: «در حوزه رسانه‌ای هنوز نتوانستیم به یک اجماع عمومی دست پیدا کنیم که بخش عمده‌ای از آن ناشی از برنامه‌ریزی هدفمند رسانه‌های ضدانقلاب و قرارگاه‌های رسانه‌ای آنها است.»

اما این اظهارات در حالی مطرح شده که از سوی دیگر خبرگزاری ایسنا امروز درگذشت مجتبی فاضلی، مسئول دفتر و مسئول اجرایی و مالی آیت‌الله موسی شبیری زنجانی بر اثر ابتلا به کرونا را تائید کرد.

گزارش‌هایی از قرنطینه این روحانی بلندپایه منتشر شده و الهام فخاری، عضو شورای شهر تهران هم توئیت کرده که «از ساختمانی در قرنطینه، در کنار پنجره‌ای که رو به دیواری بتونی و همواره باز است می‌نویسم.»

به گزارش ایسنا، مرتضی خاتمی، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم از «قرنطینه نسبی» شهر قم خبر داده و گفت: «شاید به قرنطینه کامل نیاز نباشد.»

وی افزود که برای رفع نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا، پیشنهاد شده مدارس و دانشگاه‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل شوند.

با این حال محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش گفته که موضوع تعطیلی مدارس تا ۱۵ فروردین، تنها یک پیشنهاد از سوی کمیسیون آموزش مجلس بود و وزارت بهداشت باید در این زمینه تصمیم بگیرد.

اداره‌ کل مدیریت بحران قم هم در اطلاعیه‌ای از تغییر ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی استان از ۸ تا ۹ صبح در هفته جاری خبر داد.