روحانی: قرنطینه محله و شهر نخواهیم داشت

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت گفت که تعطیلی فعالیت‌ها برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا «توطئه» آمریکا است و در کشور قرنطینه محله و شهر اتفاق نخواهد افتاد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، او در سخنرانی خود افزود: «در این مسئله، ویروس یک بهانه جدیدی دست معاندین نشود که این باعث شود کار، فعالیت و تولید متوقف شود.»

این سخنان در حالی بیان می‌شود که ایران هم‌اکنون تبدیل به یکی از کانون‌های اصلی گسترش ویروس جدید کرونا در جهان شده و طبق آخرین آمارها ابتلا به آن در ایران دست‌کم ۱۹ نفر فوتی داشته و اکنون بیش از ۱۳۹ نفر دیگر نیز در ایران به کرونا مبتلا شده‌اند.

در حالی که در چین، کانون اصلی بروز این ویروس، و در کشورهای دیگری چون ایتالیا، قرنطینه‌ شدید شهرها و روستاها به مرحله اجرا درآمده، حسن روحانی روز چهارشنبه گفت: «مردم به این فکر نباشند که فروشگاهی یا شهری بسته می‌شود یا قرنطینه عمومی ایجاد می‌شود.»

او تأکید کرد: «شایعاتی است که در میان مردم وجود دارد که فلان شهر را می‌خواهند قرنطینه کنند یا فلان شهر را می‌خواهند یک ماه قرنطینه کنند. آن محله را می‌خواهند یک هفته قرنطینه کنند. چنین چیزی‌هایی در تصمیمات کشور وجود ندارد. قرنطینه محله و شهر را نداریم. آن چه قرنطینه است، قرنطینه فرد است.»

رئیس جمهور ایران در ادامه گفت: «نباید بگذاریم آمریکا یک ویروس جدیدی را بر ویروس کرونا سوار کند، [ویروسی] به نام تعطیلی فعالیت‌های اجتماعی و ترس فوق‌العاده؛ این توطئه‌ای است که امروز می‌بینیم و در تبلیغات خارجی هم شما می‌بینید.»