بحران کرونا؛ ایران ورود اتباع چینی را ممنوع کرد

تصویری از فرودگاه «امام خمینی» در نزدیکی تهران

سخنگوی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی روز پنج‌شنبه خبر داد که بر اساس دستور پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی، ورود تمام اتباع چین به کشور ممنوع اعلام شده است.

پایگاه خبری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی از قول علی کاشانی حیدری با اعلام این خبر گفته است جلسات آموزشی برای کلیه کارکنان عملیاتی در پهنه هوانوردی شهر فرودگاهی با هدف جلوگیری از ابتلا به این بیماری برگزار شده و عملیات ضدعفونی مکان‌ها، ترمینال‌ها، اتوبوس‌ها و تاکسی‌های فرودگاه نیز آغاز شده است.

وی گفت، اکنون تمام مسافران در بدو ورود به کشور با استفاده از دوربین‌های حرارتی کنترل می‌شوند و در صورت مشاهده مسافر خارجی دارای علائم کرونا از ورود آن فرد به کشور جلوگیری می‌شود و مسافران ایرانی نیز در صورت دارا بودن علائم ابتلا به ویروس کرونا به بیمارستان‌های مشخص شده اعزام می‌شوند.

ممنوعیت ورود اتباع چینی و کنترل مسافران در حالی است که انتقادها از جمهوری اسلامی به خاطر سهل‌انگاری در جلوگیری از ویروس کرونا و ادامه پروازهای شرکت ماهان به چین به رغم ممنوعیت دولت، ادامه دارد.

ایران تا چهارشنبه هفته گذشته ورود ویروس به کشور را منکر می‌شد.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، روز پنج‌شنبه هشتم اسفند ماه، آمار رسمی مربوط به مبتلایان به ویروس کرونا را ۲۴۵ نفر و شمار فوتی‌ها را ۲۶ نفر اعلام کرد.

بعد از چین، ایران بیشترین شمار فوتی‌ها را داشته است.