اظهار نظر روحانی پس از چند روز غیبت: کرونا را جدی بگیریم

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، روز چهارشنبه انتقادها درباره غیبتش از عرصه عمومی را رد کرد و گفت: «مشکل کرونا را باید جدی بگیریم.»

او همچنین به مسئله عهده‌دار شدن مسئولیت ستاد مقابله با کرونا هیچ اشاره‌ای نکرد.

نایب رئیس مجلس ایران روز سه‌شنبه گفته بود که رهبر جمهوری اسلامی در پاسخ به نامه‌ای از رئیس مجلس گفته است که حسن روحانی شخصا مسئولیت ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا را به عهده بگیرد.

در همین حال رسانه‌های ایران، از جمله صدا و سیما، در روزهای اخیر یادآور شده بودند که حسن روحانی و برخی اعضای کابینه‌اش حضور عمومی کم‌رنگی دارند.

در واکنش به این گزارش‌ها، آقای روحانی روز چهارشنبه، ۲۱ اسفند، در جلسه هیئت دولت از «شایعات» در برخی رسانه‌ها و همچنین از این که در صدا و سیما «یک گوینده خبر مثلا دلش تنگ می‌شود برای رئیس جمهور» انتقاد کرد.

در روزهای اخیر علاوه بر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، برخی نمایندگان مجلس، از جمله ناصر موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان، به موضوع غایب بودن حسن روحانی از عرصه عمومی در میانه بحران شیوع کرونا اشاره کرده بودند.

حسن روحانی در جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت همچنین توصیه‌هایی برای مقابله با شیوع کرونا مطرح کرد و از جمله خواستار به حداقل رساندن ترددهای درون و برون‌شهری به ویژه در نوروز، عدم توجه به شایعات، ضدعفونی کردن شهرها و انجام تست در خروجی شهرها شد.