امیرحسین رستمی انتقادهای خود از وزارت بهداشت را پس گرفت

امیرحسین رستمی در برنامه «فرمول یک» تلویزیون ایران

امیرحسین رستمی، بازیگر و مجری، در ویدئویی، سخنان انتقادی خود علیه عملکرد مسئولان جمهوری اسلامی و به ویژه وزارت بهداشت در مواجهه با ویروس کرونا را پس گرفت.

آقای رستمی در روزهای اخیر در برنامه تلویزیونی «فرمول یک» گفته بود وی از طریق یکی از دوستان پزشک خود روز ۲۴ ژانویه [چهارم بهمن‌ماه] از ویروس کرونا در ایران اطلاع پیدا کرده بود، اما وزیر بهداشت ایران این موضوع را تا اوایل اسفند تکذیب یا انکار می‌کرد.

وی از متوقف نشدن پروازهای ماهان به شهر ووهان چین و قرنطینه نشدن شهر قم به عنوان مرکز شیوع کرونا در ایران نیز انتقاد کرده بود.

با آن که گفته‌های جنجالی وی در میانه برنامه زنده تلویزیونی قطع شد،‌ اما واکنش بسیار گسترده‌ای در فضای مجازی برانگیخت.

با این حال وی اندکی بعد در ویدئویی، گفت که «تقریبا بلافاصله بعد از برنامه دوستان متخصص از وزارت بهداشت با من تماس گرفتند و درباره خیلی از این سوالات هم با هم گ‍پ زدیم.»

آن‌ طور که از اظهارات این بازیگر در این ویدئو برمی‌آید، مقام‌های وزارت بهداشت در همه موارد موفق به «قانع کردن» وی شده‌اند.

او در عین حال از آن چه «مشوش‌ کردن اذهان عمومی» نامید از مردم عذرخواهی کرد.

با این حال انتشار این ویدئوی عذرخواهی نیز واکنش‌هایی را در فضای مجازی در پی داشته و کاربران زیادی نوشته‌اند که او «مجبور» به عذرخواهی شده است.

عملکرد مقام‌های وزارت بهداشت ایران و دولت حسن روحانی که مدت‌ها شیوع کرونا در ایران را انکار می‌کردند، کماکان مورد انتقاد قرار دارد.