افزایش قربانیان مصرف الکل صنعتی در ایران به ۳۴۰ نفر

یک بیمار بستری شده در اهواز به دلیل نوشیدن الکل صنعتی

گزارش‌های رسیده از ایران حاکی است که تعداد افراد جان‌باخته بر اثر نوشیدن الکل صنعتی در کشور به حدود ۳۴۰ نفر افزایش یافت.

اورژانس استان فارس روز یکشنبه فروردین خبر داد که در روز‌های اخیر ۷۱۱ بیمار با مسمومیت ناشی از مصرف الکل به بیمارستان‌های شیراز و شهرستان‌های استان فارس مراجعه کرده که تاکنون ۸۹ نفر از آنها فوت کرده‌اند.

تعداد جان‌باختگان ناشی از مسمومیت الکلی در استان فارس تا روز ۱۳ فروردین ۸۴ نفر بود.

مهرداد بابایی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز، نیز روز یکشنبه خبر داد که شمار قربانیان الکل تقلبی در استان به ۳۷ نفر رسیده است. پیش از این تعداد افراد جان‌باخته در این استان ۲۰ نفر اعلام شده بود.

حمیدرضا رحیمی مدیر روابط عمومی دانشگاه مشهد نیز گفت که سه نفر در خراسان رضوی به دلیل نوشیدن الکل صنعتی جان باخته‌اند.

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت روز ۱۲ فروردین خبر داده بود که ۳۲۰ نفر بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف الکل و آشامیدنی‌های الکلی جان باخته‌اند.

با محاسبه چهار جان‌باخته جدید در استان فارس و افراد جان‌باخته در دیگر استان‌ها تعداد قربانیان نوشیدن الکل صنعتی تاکنون به حدود ۳۴۰ نفر افزایش پیدا می‌کند.

به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در استان‌های ایران، این افراد برای «پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا» اقدام به خوردن یا غرغره الکل کرده بودند.

با این حال، گزارش‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که عمده مسمومیت‌ها مربوط به مصرف الکل تقلبی است.

در روزهای گذشته، برخی از افراد اقدام به تغییر رنگ الکل متانول و فروش آن به جای الکل اتانول کرده‌اند و افرادی که قبلا الکل اتانول را برای مصرف خوراکی تهیه می‌کردند، با خرید الکل‌ متانول تقلبی قربانی شده‌اند.