رئیس سازمان صداوسیما خواستار «برخورد» با عوامل سریال پایتخت شد

صحنه‌ای از سریال پایتخت که منتقدان می‌گویند تداعی‌کننده فیلم «همسفر» با بازی بهروز وثوقی و گوگوش است.

با بالا گرفتن واکنش‌ها نسبت به شباهت برخی از صحنه‌های فصل ششم سریال طنز «پایتخت» با آثار مشهور سینمایی قبل از انقلاب سال ۱۳۵۷، رئیس سازمان صداوسیما دستور «برخورد» با عوامل سریال داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالعلی علی‌‌عسکری روز یکشنبه‌ ۱۷ فروردین در نامه‌ای به معاون خود، مرتضی میرباقری، نوشت که بررسی کند صحنه‌‌های قسمت پایانی فصل ششم حاصل «اشتباه،‌ بی‌توجهی و وادادگی» عوامل سریال بوده است یا «نتیجه عملیات مرموز و فتنه‌انگیز ستون پنجم فرهنگی دشمن».

منتقدان در روزهای اخیر شباهت‌ برخی صحنه‌های سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم با آثار پرطرفدار سینمای ایران پیش از انقلاب همچون «همسفر» و «ممل آمریکایی» را در شبکه‌های اجتماعی برشمرده‌اند.

یکی از این صحنه‌ها تداعی‌کننده صحنه‌ای است که گوگوش بر ترک موتور بهروز وثوقی در فیلم «همسفر» نشسته و در راه بازگشت به تهران هستند. رسانه‌های اصول‌گرا در ایران نیز به‌ویژه معترض این صحنه بوده‌اند.

آقای عسکری در انتهای نامه خود عنوان کرده است که «انتظار دارد ضمن برخورد مناسب، برنامه‌ریزی لازم برای پیشگیری از تکرار چنین مواردی صورت گیرد».

رئیس رادیو و تلویزیون حکومتی ایران در حالی چنین دستوری صادر کرده است که برخی از عوامل ساخت این سریال با اشاره به سانسورهای گسترده تلویزیون، گفته بودند این سانسورها در حالی رخ داده است که صداوسیما پیشتر سناریو این سریال را تصویب کرده بود.