اوج‎‌گیری تولید انرژی‌های پاک در آمریکا همزمان با سقوط تولید ذغال‌سنگ

اداره اطلاعات انرژی آمریکا می‌گوید تولید نفت این کشور به‌دلیل افت قیمت آن در سال جاری میلادی نیم میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت، اما تولید برق از منابع تجدید‌پذیر شاهد افزایش چشمگیری خواهد بود.

این گزارش می‌گوید مصرف زغال سنگ در نیروگاه‌های برقی آمریکا در سال جاری ۲۰ درصد کاهش خواهد داشت، اما تولید برق از منابع پاک ۱۱ درصد افزایش می‌یابد.

تولید برق از انرژی باد ۱۹.۴ گیگاوات و برق خورشیدی نیز ۱۲.۶ گیگاوات رشد خواهد داشت.

روزنامه نیویورک‌تایمز نیز روز چهارشنبه گزارش داد که سهم انرژی‌های تجدیدپذیر (بادی، خورشیدی و غیره) از کل تولید برق آمریکا از ۱۰ درصد در سال ۲۰۱۰ به ۱۸ درصد در سال گذشته افزایش یافت و انتظار می‌رود در سال جاری به ۲۱ درصد اوج بگیرد.

تولید گاز آمریکا نیز در سال گذشته رکورد تولید روزانه ۹۲.۲ میلیارد فوت مکعب در روز را شکست، اما انتظار می‌رود این رقم امسال به ۹۱.۷ میلیارد فوت مکعب در روز برسد.

تولید زغال‌سنگ نیز قرار است ۲۲ درصد کاهش یابد.

به رغم رشد چشمگیر تولید انرژی‌های پاک در آمریکا، آژانس بین‌المللی انرژی اخیرا گزارش داد که تولید برق از منابع تجدیدپذیر در کل دنیا با چالش مواجه شده است، چرا که بخش اعظمی از پروژه‌ها از حمایت مالی دولت‌ها برخوردار است و شیوع کرونا توانایی مالی دولت‌ها را برای کمک به انرژی‌های پاک به شدت تحت تاثیر قرار داده است.