ممنوعیت‌ها و مقررات کرونا در مجارستان به‌طور نامحدود تمدید شد

ویکتور اوربان، (ایستاده) در جریان نشست پارلمان

نخست‌وزیر مجارستان ممنوعیت‌ها و مقررات ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا را برای مدت نامعلوم و به‌شکل نامحدود تمدید کرد.

مجارستان تا کنون به‌طور رسمی ابتلای ۹۸۰ تن به کووید-۱۹ را تائید کرده است. به طور رسمی ۶۶ تن نیز جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری ناشی از ویروس کرونای جدید از دست داده‌اند.

با این حال دولت این کشور تائید کرده احتمالا شمار مبتلایان به‌مراتب بیشتر از آمار رسمی‌ست.

ممنوعیت‌های آمد و شد در این کشور در ۱۱ آوریل، ۲۳ فروردین، به پایان می‌رسید. ممنوعیت‌ها شامل رفتن به محل کار، خرید مایحتاج، رفتن به داروخانه و یا تمرین و ورزش در فضای باز نمی‌شد.

ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان، روز پنج‌شنبه در ویدئویی در صفحه فیس‌بوک خود، اعلام کرد «مقررات و محدودیت‌ها رفت و آمدی را به‌طور نامحدود تمدید می‌کنیم».

اوربان افزوده است که بررسی این مقررات به‌صورت هفتگی انجام خواهد گرفت.

نخست‌وزیر مجارستان همچنین به مقام‌های ارشد شهری اجازه داده بسه به وضعیت شهرها و جوامع محلی، در مورد ممنوعیت‌ها و مقررات بیشتر و شدیدتر تصمیم‌گیری کنند.

او همچنین از شهروندان مجارستان خواسته در جریان تعطیلات عید پاک از تجمعات بزرگ، گروه‌ها پرهیز کرده فاصله‌گیری اجتماعی و فیزیکی را رعایت کنند.

پارلمان مجارستان، هفته پیش به نخست‌وزیر پوپولیست و راست‌گرای این کشور اختیارات بیشتری داد. اوربان می‌گوید این اختیارات برای مقابله با شیوع کرونا لازم است. منتقدان او در داخل و خارج از کشور اما می‌گویند این‌ها بهانه‌ای برای افزایش سیطره و قدرت او است.