تهدید مقام مسئول در مورد توقف آزمایش‌های قبل از ازدواج در خوزستان

رئیس مرکز بهداشت خوزستان به مردم این استان هشدار داد که اگر از برگزاری مراسم پرجمعیت عروسی در وضعیت شیوع کرونا خودداری نکنند، انجام آزمایش‌های قبل از ازدواج متوقف خواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه، ۲۷ فروردین، در خبرگزاری ایرنا، مهدی حسین‌زاده در برنامه تلویزیونی «بهداشت خونه» تلویزیون خوزستان گفت که عملکرد برخی شهروندان برای حضور در مراسم عروسی و ترحیم، باعث «نگرانی‌ بسیار زیادی در سطح جامعه» شده است.

وی در ادامه به صراحت تهدید کرد که در صورت ادامه این روند، نخستین اقدام برای مقابله با آن، متوقف کردن فعالیت آزمایشگاه‌های قبل از ازدواج خواهد بود.

به گفته آقای حسین‌زاده، در حالی که همکاری مردم در کنترل بیماری کرونا از اهمیت بسیار بالایی برخورددار است، رفتارها در برخی از نقاط شهری و روستایی از جمله در شهرستان‌های رامشیر و ایذه، موجب افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این مناطق شده است.

روز ۲۱ فروردین نیز دادستان عمومی و انقلاب رامشیر از بازداشت چهار داماد در این شهر به علت نقض محدودیت‌های پیشگیری از شیوع کرونا خبر داده بود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، اسلام رسادی گفته آنها در جریان حضور چهار خودروی گل‌زده مقابل یک آرایشگاه زنانه بازداشت شدند و قصد برگزاری مراسم عروسی با حضور جمعیتی بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ نفر داشتند.

پیشتر هم همشهری آنلاین از بازداشت چهار عضو خانواده‌های دو عروس و داماد در شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان و الیگودرز به‌ دلیل تلاش برای برگزاری مراسم عروسی خبر داده بود.