رئیس‌دفتر روحانی: رویه فعلی قرائت گزارش دیوان محاسبات برچیده شود

دولت تخلفات موجود در گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ را «صددرصد غلط» توصیف کرده است

در ادامه واکنش‌ها به گزارش دیوان محاسبات ایران از تفریغ بودجه سال ۹۷ که در آن گفته شده بود ۴.۸ میلیارد دلار ۴۲۰۰ تومانی پرداختی دولت، مابه‌ازای واردات کالا نداشته است، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری نیز گفت رویه فعلی قرائت گزارش تفریغ بودجه سنواتی باید برچیده شود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمود واعظی، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری ایران، امروز پنج‌شنبه ۲۸ فروردین، طرح این گزارش را «ابهام‌آفرینی در فضای افکار عمومی» خواند و افزود موارد این گزارش «پاسخ‌های روشنی دارد» که در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

دو روز پیش رئيس دیوان محاسبات در جلسه علنی مجلس مجموع ارز توزیع‌شده ۴۲۰۰ تومانی را ۳۱ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: قرار بوده حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان بابت مابه‌‌التفاوت قیمت ارز به حساب بانک‌های عامل واریز شود ولی ۱۰۵۰۰ میلیارد تومان آن هنوز واریز نشده است.

روز گذشته حسن روحانی، رئیس‌‌جمهوری ایران، با «صددرصد غلط» خواندن این گزارش گفت که بیان مسئولان نباید به گونه‌ای باشد که مردم دچار «شبهه» شوند.

با این حال، پس از ارسال گزارش دیوان محاسبات به قوه قضائیه، مرکز اطلاع‌رسانی این نهاد از دستور ابراهیم رئیسی به دادستانی تهران برای بررسی این موضوع به صورت ویژه «در یک شعبه اختصاصی» خبر داد.

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در اظهارات امروز خود ابراز امیدواری کرد که «رسیدگی قضایی به این مسئله منجر به این شود که رویه فعلی قرائت گزارش تفریغ بودجه سنواتی که ناکارآمد، ابهام‌زا و موجب تشویش اذهان عمومی است، برچیده شود.»

گزارش تفریغ بودحه سال ۹۷ شامل موارد دیگری از تخلفات مالی در حوزه صادرات و نیز حقوق‌های نجومی مدیران است که هنوز توضیحی درباره آن‌ها منتشر نشده است.