ناهید خداجو از فعالین کارگری به زندان احضار شد

اتحادیه آزاد کارگران روز پنج‌شنبه گزارش داد که ناهید خداجو عضو هیئت مدیره این اتحادیه جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین احضار شده است.

این اطلاعیه با محکوم کردن احضار خانم خداجو، می‌افزاید روز گذشته آن هم در شرایطی که محیط زندان‌های کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا به شدت خطرناک است، دادگاه اجرای احکام اوین با احضاریه‌ای خانم خداجو را برای تحمل شش سال حبس فرا خواند و به او پنج روز مهلت داد تا خود را به زندان معروفی کند.

خانم خداجو کارگر بازنشسته و عضو هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران است که در روز جهانی کارگر سال گذشته در مقابل مجلس دستگیر شد و پس از ۳۳ روز بازداشت با قرار وثیقه آزاد گردید. وی سپس به شش سال زندان محکوم شد.

اتحادیه آزاد کارگران می‌گوید دادگاه تجدیدنظر بدون حضور وی و وکیلش برگزار شده و حتی حکم دادگاه برای خانم خداجو ارسال نشده است و به صورت شفاهی به وکیل ایشان گفته‌اند که حکم دادگاه بدوی مبنی بر صدور شش سال حبس برای ناهید خداجو تأیید شده است.

این گزارش می‌افزاید طی روزهای اخیر بازجویان وزارت اطلاعات با «تعداد قابل توجهی» از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران تلفنی تماس گرفته و ضمن بازخواست درباره روز جهانی کارگر آتی، اقدام به تهدید این کارگران نموده‌اند.