کره شمالی ارسال نامه تازه به دونالد ترامپ را رد کرد

رهبر کره شمالی در تصویری از ژوئن ۲۰۱۹ در دفتر کارش دیده می‌شود در حالی که مشغول خواندن نامه‌ای از دونالد ترامپ است

ساعاتی پس از آن‌که رئیس‌جمهوری آمریکا گفت از رهبر کره شمالی «یادداشت زیبایی» دریافت کرده، پیونگ‌یانگ ارسال نامه تازه به دونالد ترامپ را رد کرد.

اظهارات آقای ترامپ در مورد نامه جدید در جریان کنفرانس خبری مربوط به ویروس کرونا در روز شنبه ۳۰ فروردین مطرح شد؛ با تاکیدی بر این‌که روابطش با کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی، همچنان مطلوب است.

یک روز بعد اما پیونگ‌یانگ ارسال نامه تازه را رد کرد.

مدیر روابط عمومی و خبرپراکنی خارجی وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای گفته «شاید منظور نامه خصوصی‌ست که در گذشته بین دو طرف رد و بدل شده است، ما مطمئن نیستیم. اما نامه تازه‌ای از سوی رهبر جمهوری دمکراتیک خلق کره برای رئیس‌جمهوری ایالات متحده ارسال نشده است».

در این بیانیه در عین حال از اظهارات دونالد ترامپ در مورد روابطش با رهبر کره شمالی، برای رسیدن به «اهداف شخصی» یا «تغییر افکار» انتقاد شده است.

با این حال کره شمالی پیشتر از ارسال نامه‌ای از سوی رئیس‌جمهوری آمریکا به رهبر آن کشور، برای ارائه کمک جهت مقابله با کرونا خبر داده بود.

در آن زمان پیونگ‌یانگ گفته بود این نامه نشانه رابطه «شخصی ویژه و بسیار محكم» بین رهبران دو کشور است.

کره شمالی تا کنون رسما هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا را تائید نکرده‌است. سیستم شدیدا بسته این کشور و انعطاف‌ناپذیری آن در قبال خبررسانی، عملا دستیابی به اطلاعات قابل تائید در آن را نیز تا حد زیادی ناممکن می‌سازد.

علاوه بر «نامه» مربوط به کرونا، در دی ماه نیز ترامپ پیام تبریکی به مناسبت تولد کیم جونگ‌اون فرستاده بود.