کرونا درآمد شهرداری تهران را به یک‌سوم کاهش داد

شیوع ویروس کرونا بر رفت‌وآمد عادی مردم و فعالیت‌های اقتصادی تأثیر منفی گسترده‌ای گذاشته است

محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران، اعلام کرد درآمدهای شهرداری تهران در مدت بحران کرونا، به دلیل تعطیلی ساخت‌وسازها و دیگر منابع درآمد شهری، به یک‌سوم رسیده است.

پیروز حناچی، شهردار تهران، به رئیس‌‌جمهور نامه نوشته و همزمان لایحه‌ای را برای اجرا جهت جبران کاهش درآمد شهرداری بر اثر شیوع کرونا نیز به شورای شهر برده است.

آقای میرلوحی، عضو شورای شهر، روز دهم اردیبهشت در گفت‌وگو با وب‌سایت انصاف‌نیوز با اشاره به کاهش درآمد شهرداری تا یک‌سوم گفت: «این باعث شده کار خاصی برای کارگران شهرداری در راستای مقابله با کرونا انجام نشود.»

درآمد شهرداری تهران معمولاً در اسفند هر سال، به دلیل مراجعه گسترده سازندگان برای اخذ پروانه ساخت و یا پرداخت عوارض سالانه، دو تا سه برابر افزایش می‌یابد.

از سوی دیگر، کاهش تعداد مسافران مترو تهران «از ۵/۲ میلیون نفر به کمتر از ۴۰۰ هزار نفر» و در عین حال افزایش هزینه‌های ضدعفونی روزانه مترو دلیل دیگر کاهش چشمگیر درآمد شهرداری عنوان شده است.

به‌ گفته آقای میرلوحی، در همین زمینه شهردار تهران درخواستی را به رئیس‌ جمهوری فرستاده، ولی این درخواست هنوز با واکنش خاصی مواجه نشده است.

همزمان، پیروز حناچی، شهردار تهران، از ارائه لایحه‌ای ۱۷ بندی برای استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی مغفول‌مانده در شهر برای شرایط اقتصادی ناشی از شیوع کرونا به شورای شهر خبر داد.

شهردار تهران هدف از ارائه و اجرای این لایحه را «به حرکت درآوردن چرخ‌های اقتصادی که در شرایط فعلی متوقف شده» عنوان کرد.

آقای حناچی توضیحی درباره جزئیات این لایحه بیان نکرد، اما گفت بیشتر موضوعات این لایحه مرتبط با صنعت ساختمان است.