کرونا در جنوب؛ احتمال تعطیلی یک‌هفته‌ای خوزستان، نگرانی در بوشهر

رعایت مقررات فاصله‌‌گذاری فیزیکی بر جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا بسیار اثرگذار است

دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز روز جمعه، ۱۲ اردیبهشت، از احتمال تعطیلی هفته آینده استان خوزستان به دلیل روند افزایشی شیوع کرونا در این استان خبر داد.

همزمان دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر نیز افزایش ‏شمار بیماران بستری کرونا در این استان را نگران‌کننده خواند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور با اشاره به تشکیل جلسه قرارگاه کرونا در مورد روند افزایشی این بیماری در خوزستان همچنین گفت: با توجه به پیش‌بینی انفجار بیماری در روزهای آتی، احتمال اعمال ضوابط سختگیرانه و جدی‌تری مطرح شده است.

به‌ گفته علی احسان‌پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور، در حال حاضر ۴۰۲ بیمار کرونایی در مراکز بیمارستانی خوزستان تحت درمان هستند و ۲۳۱۱ بیمار از بیمارستان‌های استان مرخص شده‌اند.

همزمان، در گزارشی دیگر، سعید کشمیری، دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر، نیز با اعلام این‌ که مجموع افراد مبتلا در بوشهر تا ۱۲ اردیبهشت به ۲۵۷ نفر رسیده گفت که از این تعداد، ۵۸ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌ها بستری هستند.

آمارهای واقعی مبتلایان به کرونا و قربانیان آن بسیار بیشتر از آمار رسمی اعلام‌شده توسط مقامات دولتی ارزیابی شده و می‌شود.

آقای کشمیری دلیل اصلی آلوده شدن افراد جدید را «ارتباط با فرد آلوده و عدم رعایت نکات بهداشتی و ‏فاصله‌گذاری فیزیکی و نیز مسافرت» اعلام کرده و افزایش ‏شمار بیماران بستری در استان بوشهر را «نگران‌کننده» توصیف کرده است.