ترامپ می‌گوید او داروی ضد مالاریا را برای مقابله با کووید-۱۹ استفاده می‌کند

رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان بازدید از یک مرکز تولید ماسک در فنیکس، ۵ مه

رئیس‌جمهوری ایالات متحده گفته او داروی ضد مالاریا، هیدروکسی کلروکین، را که معتقد است برای مقابله با بیماری ناشی از ویروس کرونای جدید مناسب است، استفاده می‌کند و مشکلی ندارد.

دونالد ترامپ به خبرنگاران گفته او هیدروکسی کلروکین و مکمل معدنی زینک را به‌طور روزانه طی یک هفته و نیم گذشته استفاده کرده و پیامدی هم نداشته است.

آقای ترامپ از شاخص‌ترین چهره‌های جهانی‌ست که چند بار بر نتیجه‌بخش بودن داروی ضد مالاریا برای مقابله با کووید-۱۹ تاکید کرده‌است.

این در حالی‌ست که پژوهشگرانی در مورد پیامدهای سوء کلروکین هشدار داده‌اند. رئیس‌جمهوری آمریکا اما روز دوشنبه این موضوع را رد کرد و گفت «همه آن‌چه می‌توانم بگویم این است تا حالا که ظاهرا مشکلی نداشته‌ام».

دو پژوهش عمده با شرکت مجموعا ۲۸۰۰ داوطلب در نیویورک، نشان داده که هیدروکسی کلروکین نتایج مشخصی بر کووید-۱۹ ندارد. پژوهش‌های دیگری هم در فرانسه و چین انجام شده که به نتایج مشابهی رسیده است.

اظهارات آقای ترامپ در مورد دارو پس از آن بیان شده که طی روزهای گذشته دو تن از کارکنان کاخ سفید به کووید-۱۹ مبتلا شدند. شماری از پژوهشگران ارشد دولت آمریکا نیز در حال حاضر در قرنطینه به سر می‌برند.