حق‌شناس: پنهان ماندن آمار استانی کرونا زیان‌بار بوده است

محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران

یک عضو شورای شهر تهران گفت پنهان ماندن آمار تفکیکی استانی مبتلایان به کووید ۱۹ آثار زیان‌باری در شیوع بیماری داشته است و از وزارت بهداشت خواست آمار تفکیکی و استانی مبتلایان به ویروس کرونا را اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر، روز سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت در جلسه علنی شورا با انتقاد از توقف اعلام آمار تفکیکی مبتلایان گفت این موضوع به‌ویژه برای تهران «بنا به نظر مدیران مربوطه استانی و متخصصان، آثار زیان‌باری در شیوع بیماری داشته است».

وزارت بهداشت ایران آمار رسمی کرونا را از ابتدا به‌تفکیک استان‌ها اعلام می‌کرد، اما خیلی زود این روند را متوقف و به بیان آمار کلی کشور به‌ طور روزانه اکتفا کرد.

آقای حق‌شناس پیش از این همین آمار کلی و رسمی وزارت بهداشت را نیز زیر سؤال برده و گفته بود که آمار وزارت بهداشت از جان‌باختگان کرونا با آماری که اعضای شورای شهر در اختیار دارند همخوانی ندارد و این شیوه اعلام آمار را آدرس غلط دادن به مردم تهران خوانده بود.

آماری که قبلاً برخی اعضای شورای شهر تهران درباره شمار تقریبی جان‌باختگان «در تهران» منتشر کرده‌اند، برابر آماری است که وزارت بهداشت درباره جان‌باختگان «در کل کشور» اعلام می‌کند.

محمدجواد حق‌شناس در سخنان امروز خود همچنین با تأکید بر حق دسترسی شهروندان به اطلاعاتی که زندگی، حقوق و منافع آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، به مقامات دولتی بابت «پیگرد قضایی و حقوقی احتمالی» توسط شهروندان هشدار داد.